LOG Plus zarządza zasobami informatycznymi firmy

Polska spółka LOG Systems (specjalizująca się w zarządzaniu zasobami i usługami IT) obchodziła 23 października 2019 roku dziesięciolecie swojej działalności. Z tej okazji odbył się uroczysty jubileusz, a także wcześniej zapowiadana premiera nowego produktu - oprogramowania noszącego nazwę LOG Plus.

Twórcy nowego systemu wskazują, że jego główne cechy to czytelny i intuicyjny interfejs, za którym kryją się funkcjonalności powstałe na bazie długoletniej pracy nad flagowym dotąd produktem LOG.

LOG Plus to przede wszystkim narzędzie dla działów IT. Wspomaga zarządzanie zasobami informatycznymi firmy. CMDB to część systemu, która daje precyzyjne dane o konfiguracji sprzętu i oprogramowania, a tym samym solidną bazę do zarządzania licencjami. Kluczowym jest jednak sposób prezentacji danych w systemie. LOG Plus daleki jest od przepełnionych danymi tabelami. Informacje wyświetlają się w czytelny i zrozumiały sposób.

Zobacz również:

Jednak najbardziej wyczekiwaną częścią nowego programu jest moduł SAM. To z tej części systemu skorzystają z pełną świadomością zarówno działy IT, jak i przedstawiciele zespołów biznesowych. Analiza licencji i użycia oprogramowania wchodzi tu na wyższy poziom. Oprócz standardowego już rozliczania licencji jeden do jeden, system monitoruje konsumpcję oprogramowania wśród jego użytkowników (konsumentów). Daje to realne przełożenie na optymalizację kosztów. Co ważne, LOG Plus monitoruje także oprogramowanie instalowane bez wiedzy przełożonych (shadow it), co z kolei ma znaczny wpływ na bezpieczeństwo i ochronę przetwarzanych w firmie danych.

Oprócz tego, LOG Plus wzbogacony jest o system ITSM - aplikację FlowBoard, która łączy funkcje systemów Helpdesk i Servicedesk w jednym miejscu. Narzędzie wspomaga realizację procesów w firmach poprzez zastosowanie listy zadań do wykonania, które z automatu przypisywane są do odpowiednich osób. Rozwiązanie zawiera na start ponad 50 najbardziej standardowych dla firm szablonów procesów, np. zatrudnienie nowego pracownika, rozliczenie delegacji, zgłoszenie problemu ze sprzętem IT. Graficzny edytor pozwala również na budowę własnych procesów i przepływów, bez konieczności angażowania osób z działów technicznych.

“Najważniejsze było dla nas opracowanie produktu, który będzie super łatwym narzędziem do inwentaryzacji zasobów czy zarządzania licencjami. Oprogramowanie ma ułatwiać pracę nie tylko swoim intuicyjnym interfejsem, ale także mobilnością. W LOG Plus stawiamy na nowoczesność, wielojęzyczność, jak również integralność z innymi systemami.” - mówi Grzegorz Filarowski, CEO LOG Systems


TOP 200