Która przeglądarka jest najlepsza dla biznesu?

Google Chrome

Chrome ma wiele zalet, z których najważniejsze to duża wydajność, zgodność z większością webowych aplikacji oraz przejrzysty i łatwy do opanowania interfejs. A w przypadku urządzeń Android (smartfony i tablety) to właśnie Chrome jest domyślną przeglądarką. A trzeba wiedzieć, że Android wydaje się wygrywać w środowiskach „enterprise” z oprogramowaniem iOS (Apple), co jeszcze bardziej wzmacnia pozycję oprogramowania Chrome.

Która przeglądarka jest najlepsza dla biznesu?

Jak podaje Net Applications, Chrome ma obecnie 13-procentowy udział w rynku. W przypadku oprogramowania IE jest to 34%, a Firefox opanował 8% tego rynku. Chrome jest przy tym nie tylko przeglądarką numer 2, ale jest też najczęściej wybieraną przeglądarką w środowiskach „enterprise”, w których administratorzy rezygnują z Internet Explorera.

Zobacz również:

  • Przeglądarka Chrome będzie jeszcze jakiś czas akceptować pliki cookie

Firmy decydują się najczęściej na przeglądarkę Chrome for Work. To standardowa przeglądarka Chrome wzbogacona o funkcje wspierające scentralizowane wdrażanie i konfigurowanie aplikacji. Wspiera ona np. ponad 100 różnych polityk usprawniających i automatyzujących takie operacje, jak modyfikowanie przeglądarki czy zarządzanie zewnętrznymi aplikacjami czy wtyczkami.

Chrome for Work pozwala też firmom tworzyć swoje własne magazyny aplikacji. Kolejnymi zaletami rozwiązania jest to, że każda obsługiwana przez nie aplikacja ma do dyspozycji własną pamięć. W efekcie „zawieszenie” się jednej aplikacji nie unieruchamia od razu całej przeglądarki. Oprogramowanie jest też wyposażone w mechanizm uwierzytelniania wielu użytkowników.

Przeglądarka Chrome jest ściśle zintegrowana z takimi usługami, jak Google Android i Google Play. Oferuje też wiele narzędzi do debugowania kodu, co znakomicie ułatwia zadanie deweloperom, którzy właśnie z tego powodu często wybierają Chrome, a nie IE

czy Firefox.

A co przemawia na niekorzyść Chrome jako narzędzia biznesowego? Głównie to, że kontrolę nad nią sprawuje Google. Czyli firma, do której świat biznesu ma ograniczone zaufanie, szczególnie jeśli chodzi o politykę prowadzoną w takich obszarach, jak bezpieczeństwo danych czy prezentowania jasnych planów dalszego rozwoju oprogramowania.

Mozilla Firefox

Zainteresowanie tą przeglądarką w środowiskach biznesowych wyraźnie ostatnio spadło. Ma ona niewielki udział w rynku (8%) i przegrywa z oprogramowaniem Chrome (13%), które na dodatek zyskuje ciągle na popularności i mozolnie, ale pnie się cały czas w górę.

Mozilla nie oferuje użytkownikom zmodyfikowanej, dedykowanej specjalnie dla biznesu, wersji przeglądarki Firefox tak, jak to robi Google. Udostępnia jedynie wydanie noszące nazwę Extended Support Release, które pozwala administratorom wdrażać standardową wersję i śledzić jak ten proces przebiega na poszczególnych pecetach. Użytkownicy biznesowi mogą tu korzystać jedynie z bardziej zaawansowanych opcji konsumenckich (takich jak np. „private browsing”), dostępnych również w przeglądarkach IE i Chrome.

Która przeglądarka jest najlepsza dla biznesu?

Z punktu widzenia biznesu, Firefox ma jedną istotną zaletę. Jest zgodny ze znakomitą większością funkcjonujących na rynku webowych aplikacji, wygrywając w tym obszarze z przeglądarkami IE i Chrome. Ale to za mało i wydaje się, że jeśli Mozilla nie wprowadzi w najbliższym czasie do przeglądarki rozwiązań, na które czeka biznes, to jej udział w rynku „enterprise” będzie dalej spadać.

Na dodatek firma Mozilla podjęła ostatnio decyzję, że w przeglądarce Firefox domyślną wyszukiwarką będzie Yahoo, a nie Google. Analitycy oceniają, że nie wyjdzie jej to chyba na dobre, przynajmniej w świecie biznesu. Niektórzy sądzą, że na dłuższą metę Firefox może w tym segmencie rynku przegrać rywalizację nawet z przeglądarką Apple Safari, która jest w firmach coraz częściej instalowana na mobilnych urządzeniach iPad i iPhone. Tak czy inaczej, przyszłość przeglądarki Firefox w świecie biznesu nie rysuje się w kolorowych barwach.


TOP 200