Ksero pod opieką

Citibank zdecydował się powierzyć firmie Xerox przetwarzanie dokumentów

Citibank zdecydował się powierzyć firmie Xerox przetwarzanie dokumentów.

Pierwszą w Polsce umowę outsourcingową w zakresie przetwarzania dokumentów Xerox Polska podpisał z Citibank (Poland) SA. Według przedstawicieli Xeroxa, podobną umową zainteresowane są dwa inne polskie banki. Na jej podstawie firma będzie realizować wszystkie zadania związane z przygotowaniem, kopiowaniem i dystrybucją dokumentacji. "Oddelegowaliśmy do pracy w Citibanku dwóch naszych pracowników, którzy pracują u naszego klienta codziennie przez osiem godzin" - mówi Bohdan Garstecki, dyrektor generalny Xerox Polska.

Pracownicy Xerox Polska zajmują się w Citibanku wszystkimi pracami związanymi z tzw. poligrafią, począwszy od dokładania papieru i toneru do drukarek i kserokopiarek, poprzez szkolenia pracowników Citibanku, a na pracach związanych z organizacją drukowania i kopertowania rachunków klientów skończywszy. "W naszej umowie z bankiem zawarta została oczywiście klauzula dotycząca poufności danych klienta. Nasi pracownicy zostali ponadto przeszkoleni w podobnym zakresie, jak osoby zatrudnione na stałe w Citibanku. Ponosimy całkowitą odpowiedzialność za działania naszych pracowników" - mówią przedstawiciele Xeroxa.

Zgodnie z kontraktem, do powierzonych Xerox Polska zadań należą: zarządzanie wszystkimi kopiarkami, zabezpieczanie materiałów eksploatacyjnych, zapewnienie pełnego serwisu, doradztwo techniczne i drukowanie dokumentów bankowych. Wszystkie te usługi świadczone są w siedzibie klienta.

W warszawskim oddziale Xeroxa działa także Centrum Usług Dokumentowych (CUD), które oferuje podobny zakres usług. Firma czasem otrzymuje od klientów (m.in. administracji państwowej i zakładów przemysłowych) zlecenia na wykonanie prac związanych zwykle z wydrukowaniem w krótkim czasie dużej liczby dokumentów. Na stałe z usług CUD korzysta Buic Polska, który drukuje tam wykresy i plany stworzone przez swoich inżynierów w systemach typu CAD/CAM.