Kryształy Symetrii: raport Bezpieczny E-bank 2012

1 lutego ukaże się kolejna edycja Kryształów Symetrii - Bezpieczny E-Bank 2012.

Na podstawie wiedzy specjalistów z UX Alliance - międzynarodowego stowarzyszenia firm zajmujących się usability, agencja Symetria oceniła bezpieczeństwo procesów logowania do bankowości internetowej na stronach 10 banków w Polsce.

Kryształy Symetrii to cykliczne badania użyteczności czołowych serwisów polskiego internetu. Ideą projektu jest promowanie użyteczności w Polsce. W czerwcu zeszłego roku, 2000 internautów oceniło czy strony banków w Polsce są przyjazne i komfortowe w użyciu.

Zobacz również:

  • Wyjaśniamy czym jest SD-WAN i jakie są zalety tego rozwiązania

W najnowszym raporcie "Bezpieczny E-bank 2012" pojawi się odpowiedź na pytania jak powinien przebiegać proces weryfikacji użytkownika w trakcie logowania do bankowości internetowej i które z elementów muszą zostać spełnione, by proces ten odbywał się bezpiecznie, był wygodny i bezproblemowy.

W raporcie znajdzie się opis najlepszych praktyk stosowanych w bankowości internetowej na całym świecie. Pojawią się również dane na temat rozwoju e-bankingu w Polsce, jego historii oraz treści omawiające bezpieczeństwo i zalety korzystania z konta internetowego.

"Mamy nadzieję, że analiza ta okaże się przydatna zarówno dla rzeszy polskich internautów korzystających z bankowości internetowej, jak i dla pracowników sektora bankowego, którzy będą mogli przyjrzeć się funkcjonowaniu procesów uwierzytelniania na całym świecie i wprowadzić ulepszenia na rynek polski." - mówią autorzy raportu.

Autorami badania są agencja Symetria i UX Alliance. Symetria specjalizuje się w obsłudze projektów związanych z prowadzeniem biznesu w internecie. Od 1998 roku eksperci agencji doradzają i wdrażają rozwiązania w największych polskich firmach. Z usług Symetrii korzystali m.in. Volkswagen, BZ WBK, Telekomunikacja Polska, T-Mobile, Orange, Wirtualna Polska, Nestle, Hochland, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.

Networld jest patronem medialnym raportu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200