Król, wieża i goniec

Lewis Stiller, 25-letni pracownik laboratorium sztucznej inteligencji przy Uniwersytecie Johna Hopkinsa, rozwiązał ciekawy problem szachowy: czy król, wieża i goniec wystarczają, by dać mata królowi z dwoma skoczkami?

Lewis Stiller, 25-letni pracownik laboratorium sztucznej inteligencji przy Uniwersytecie Johna Hopkinsa, rozwiązał ciekawy problem szachowy: czy król, wieża i goniec wystarczają, by dać mata królowi z dwoma skoczkami? Dotąd uważano ten problem za nierozwiązywalny metodą komputerową, nawet przy użyciu najszybszych maszyn. Szachiści z reguły remisują w tej końcówce, choć wydaje się, że gracz z wieżą ma przewagę. Korzystając z komputera ze zdolnością do masowego, równoległego przetwarzania danych w National Laboratories w Los Alamos, Lewis Stiller wykazał, że król, wieża i goniec biją króla z dwoma skoczkami najdalej w 223 ruchach.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200