Kontakty, marketig, sprzedaż

Programy klasy PIM ( Personal Information Systems ) mogą usprawnić pracę firm handlowych, sieci sklepów czy punktów sprzedaży. Przed decyzją o wdrożeniu rozwiązań typu CRM warto poznać ofertę tańszych i prostszych pakietów PIM. Może się okazać, że oferowane przez nie funkcje zaspokajają potrzeby średniej wielkości przedsiębiorstwa.

Programy klasy PIM ( Personal Information Systems ) mogą usprawnić pracę firm handlowych, sieci sklepów czy punktów sprzedaży. Przed decyzją o wdrożeniu rozwiązań typu CRM warto poznać ofertę tańszych i prostszych pakietów PIM. Może się okazać, że oferowane przez nie funkcje zaspokajają potrzeby średniej wielkości przedsiębiorstwa.

Praca w dziale sprzedaży najczęściej polega na prowadzeniu wielu rozmów i utrzymywaniu kontaktów z wieloma osobami. Aplikacje PIM umożliwiają handlowcom lepszą organizację pracy. Wiedzą o tym firmy oferujące pakiety PIM, wyposażając swoje produkty w nowe funkcje przydatne w pracy działu sprzedaży czy marketingu. Te modyfikacje pozwalają na umieszczenie oferowanych pakietów między zaawansowanymi aplikacjami CRM a prostymi organizerami, takimi jak Lotus Organizer czy MS Outlook. To dobra wiadomość dla przedsiębiorstw. Wykorzystanie prezentowanych programów może stanowić rozsądny kompromis pomiędzy kosztami oprogramowania a jego możliwościami.

Prezentujemy właściwości kilku produktów typu PIM, szczególną uwagę zwracając na zarządzanie kontaktami oraz wykorzystanie w marketingu i obsłudze sprzedaży. Są wśród nich dwa znane programy amerykańskie (ACT! 2000 Symanteca i GoldMine 5.0 firmy GoldMine Software), przygotowane pod kątem pracowników działów sprzedaży, i dwa bardziej uniwersalne programy niemieckie, oferowane na krajowym rynku w wersji spolonizowanej (orgAnice 2.1 firmy bit by bit i Power Adress Manager 3.0 firmy GData Software). Jako uzupełnienie zaprezentowanej oferty oprogramowania wspomagającego działy obsługi klienta opisujemy także funkcje i zastosowania kilku systemów CRM, dostępnych na rynku polskim.

Na czołowych miejscach rankingu znalazły się ACT! i GoldMine. Doskonała jakość i świetna organizacja pracy, wiele praktycznych funkcji i użytecznych możliwości, jakie zapewniają oba programy, wynikają zapewne ze specyfiki rynku amerykańskiego, gdzie oferta produktów kierowanych na rynek oprogramowania wspomagającego sprzedaż jest ogromna. Rozbudowane właściwości obu programów rekompensują fakt, że są na naszym rynku dostępne tylko w wersji angielskiej.

Na polskim rynku znajduje się także kilka produktów wyposażonych w niektóre właściwości oferowane przez porównywane aplikacje - Navo Kontakt, Edbud Kontakt, programy QBS, SuperSekretariat, Skryptor. Dla bardziej wymagających klientów przygotowano polskojęzyczne programy typu CRM - Clientele, ITM Hermes, ComArch CRM, IFS Office, Market Manager.