Konsumenckie notebooki Lenovo

Koncern Lenovo zwraca swoją uwagę ku użytkownikom domowym, przygotowując dla nich nową linię komputerów przenośnych. Poznaliśmy właśnie trzech przedstawicieli premierowej serii notebooków, noszącej nazwę IdeaPad.

Pierwszy z nowych notebooków nosi oznaczenie U110 i należy do kategorii ultraprzenośnych. Pracuje w oparciu o procesory Intela, posiada 11-calowy wyświetlacz i waży 1,04 kg. Będzie wyposażony w standardowe dyski twarde HDD bądź też flashowe SSD, które będą dodatkowo chronione przed uszkodzeniami mechanicznymi (np. w wyniku upadku) systemem Active Protection, znanym m.in. z notebooków ThinkPad. Komputer trafi do sprzedaży w marcu br. Jego cena pozostaje nieznana.

Konsumenckie notebooki Lenovo

Lenovo IdeaPad U110

Kolejna nowość to IdeaPad Y710, przeznaczony dla graczy. Jak przekonuje producent, dysponuje on specjalnym zestawem przycisków poprawiających wydajność komputera, w tym... suwakiem do podkręcania procesora. Wyposażony został w 17-calowy wyświetlacz o rozdzielczości 1440 x 900 pikseli, procesor Intel Core 2 Duo (T5450 lub T9300) i kartę graficzną AMD/ATI Mobility Radeon HD2600. Może on również łączyć się z Internetem za pośrednictwem sieci Wi-Fi, a opcjonalnie można go wyposażyć w czytnik płyt Blu-ray oraz drugi dysk twardy (maksymalna ilość przestrzeni dyskowej wynosić może 500 GB). Dysponuje złączami HDMI, VGA, S-Video oraz czterema portami USB 2.0.

Konsumenckie notebooki Lenovo

Lenovo IdeaPad Y710

Ostatnia z premier nosi oznaczenie IdeaPad Y510 i ma służyć domowym użytkownikom jako zamiennik komputera stacjonarnego. Jest to maszyna o 15,4-calowym ekranie (1280 x 800 pikseli), obdarzona 2 GB pamięci RAM i podobnie jak wyżej opisany model korzystająca z dwurdzeniowych CPU Intela (model T2330, T5450 lub T5550). Posiada układ graficzny zintegrowany z płytą główną i kartę Wi-Fi; obsługuje dyski twarde o pojemności do 250 GB.

Konsumenckie notebooki Lenovo

Lenovo IdeaPad Y510

Y510 i Y710 dysponują systemami audio złożonymi z czterech głośników i subwoofera. Nad klawiaturą tych modeli znaleźć można też panel dotykowy wyświetlający przyciski sterowania multimediami (np. w trakcie oglądania wideo będą to przyciski startu, pauzy i wznowienia filmu, a w trakcie słuchania muzyki będzie można m.in. zmieniać ustawienia equalizera). Na wyposażeniu tych modeli znalazły się także kamery internetowe 1,3 MP, obsługujące technologię rozpoznawania twarzy (użytkownik jest automatycznie logowany, gdy usiądzie przed komputerem i jego twarz zostanie rozpoznana przez system).

Minimalną cenę notebooka IdeaPad Y510 ustalono na 799 USD, zaś Y710 - na 1999 USD. Oba trafią do sprzedaży pod koniec stycznia, jednak początkowo nie będą dostępne w Polsce.

Notebooki zostaną zaprezentowane na przyszłotygodniowych targach Consumer Electronics Show w Las Vegas.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200