Konkurencja dla TikToka

Chińska firma ByteDance ma asa w rękawie, którego wprowadzi być może do gry wtedy, gdy jej flagowy produkt - czyli TikTok – zostanie zakazany w kolejnych krajach. Rozwiązanie Lemon8 oferuje podobne możliwości co Instagram czy właśnie TikTok.

Grafika: Heliophilia Pte

Lemon8 pracuje pod wieloma względami podobnie jak inne chińskie rozwiązanie tego typu noszące nazwę Xiaohongshu (Mała czerwona księga). I niech nikogo nie zmyli przymiotnik mała, gdyż z platformy tej korzysta obecnie w Chinach każdego miesiąca blisko 260 milionów użytkowników. Jest to przede wszystkim młodzież, dla której jest to w wielu przypadkach pierwsze zetknięcie się z tego rodzaju społecznościową platformą.

Okazuje się, że będąca kalką Xiaohongshu platforma Lemon8 robi też karierę poza granicami Chin, wdzierając się w wielu krajach do pierwszej dziesiątki najpopularniejszych platform społecznościowych. Tak samo działo się swego czasu z TikTokiem, który na początku budził nieufność lub co najwyżej zainteresowanie, aby z czasem stać się jedną z najważniejszych platform tego typu. Niektórzy sądzą, że podobnie może być z usługą Lemon8, która dostępna jest obecnie w kilku krajach azjatyckich oraz od miesiąca w Stanach Zjednoczonych i w Wielkiej Brytanii.

Zobacz również:

  • Trwają prace nad komputerami symulującymi działanie ludzkiego mózgu
  • Telegram wychodzi na prostą i zapowiada IPO

W sklepie Google Play aplikacja Lemon8 zajmuje obecnie siódme miejsce na liście wymieniającej najpopularniejsze platformy społecznościowe zaliczane do kategorii Styl życia. Natomiast w sklepie App Store aplikacja zajęła w USA na ósme miejsce. Ważne jest też to, że aplikacja Lemon8 dostępna jest zarówno dla urządzeń Android, jak i iOS.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200