Komunikator Kaizala wszedł w skład usług oferowanych przez pakiet Office 365
- Janusz Chustecki,
- 08.04.2019, godz. 09:39
Kaizala (mobilny komunikator firmy Microsoft przeznaczony dla biznesu) wkroczył na globalny rynek, gdzie jest obecnie oferowany wszystkim komercyjnym użytkownikom pakietu Office 365.
Premiera komunikatora (który został opracowany z myślą o pracownikach niższego szczebla, określanych przez Microsoft jak “first-line workers”) miała miejsce dwa lata temu. Narzędzie to pozwala im szybko wymieniać informacje (nie tylko tekstowe, ale również wideo i audio), zwiększając w ten sposób w znaczący sposób ich produktywność. Komunikator był oferowany użytkownikom bezpłatnie w wersjach dla urządzeń Android i iOS, nie można było jednak z niego korzystać w ramach subskrypcji pakietu Office 365. Obecnie jest możliwe i usługa jest dostępna na całym świecie w 40 wersjach językowych.
Jak już powiedziano, jest to narzędzie przeznaczone dla biznesu, dlatego wspiera bardziej zaawansowane rozwiązania w obszarze bezpieczeństwa, nie zawsze dostępne w podobnych aplikacjach przeznaczonych dla zwykłego użytkownika. I tak dane są tu szyfrowane zarówno wtedy, gdy są przechowywane w pamięci urządzenia, jak i w momencie ich transmitowania, a administrator systemu IT oferującego taka usługę ma do dyspozycji pełną paletę profesjonalnych opcji. Chodzi o możliwość kreowania grup użytkowników i kreowania różnych polityk bezpieczeństwa.
Zobacz również:
- GPW WATS – twarda podstawa do globalnego konkurowania
- Telegram chce, aby z jego usługi zaczął korzystać biznes
- Microsoft zapowiada nową linię małych modeli językowych AI
Microsoft poinformował jednocześnie w zeszłym tygodniu na firmowym blogu, że w ciągu następnych kilkunastu miesięcy zintegruje aplikację Kaizala z platformą Teams. Więcej szczegółów na ten temat integracji – w tym pełna mapa drogowa tej operacji - pojawi się na witrynie Microsoftu jeszcze w tym kwartale.