Komunikator Kaizala wszedł w skład usług oferowanych przez pakiet Office 365

Kaizala (mobilny komunikator firmy Microsoft przeznaczony dla biznesu) wkroczył na globalny rynek, gdzie jest obecnie oferowany wszystkim komercyjnym użytkownikom pakietu Office 365.

Premiera komunikatora (który został opracowany z myślą o pracownikach niższego szczebla, określanych przez Microsoft jak “first-line workers”) miała miejsce dwa lata temu. Narzędzie to pozwala im szybko wymieniać informacje (nie tylko tekstowe, ale również wideo i audio), zwiększając w ten sposób w znaczący sposób ich produktywność. Komunikator był oferowany użytkownikom bezpłatnie w wersjach dla urządzeń Android i iOS, nie można było jednak z niego korzystać w ramach subskrypcji pakietu Office 365. Obecnie jest możliwe i usługa jest dostępna na całym świecie w 40 wersjach językowych.

Jak już powiedziano, jest to narzędzie przeznaczone dla biznesu, dlatego wspiera bardziej zaawansowane rozwiązania w obszarze bezpieczeństwa, nie zawsze dostępne w podobnych aplikacjach przeznaczonych dla zwykłego użytkownika. I tak dane są tu szyfrowane zarówno wtedy, gdy są przechowywane w pamięci urządzenia, jak i w momencie ich transmitowania, a administrator systemu IT oferującego taka usługę ma do dyspozycji pełną paletę profesjonalnych opcji. Chodzi o możliwość kreowania grup użytkowników i kreowania różnych polityk bezpieczeństwa.

Zobacz również:

Microsoft poinformował jednocześnie w zeszłym tygodniu na firmowym blogu, że w ciągu następnych kilkunastu miesięcy zintegruje aplikację Kaizala z platformą Teams. Więcej szczegółów na ten temat integracji – w tym pełna mapa drogowa tej operacji - pojawi się na witrynie Microsoftu jeszcze w tym kwartale.