Komórka dla biednych
- Computerworld,
- 16.02.2005, godz. 10:25
Motorola w Cannes zaprezentowała kosztujący poniżej 40 dolarów telefon komórkowy, przeznaczony do sprzedaży w krajach rozwijających się. Jest to odpowiedź na projekt stworzenia taniego aparatu dedykowanego na mniej zamożne rynki, który powołało do życia GSM Association.
Założenia projektu były stosunkowo proste. Aby zdynamizować rozwój telefonii w mniej zamożnych regionach świata operatorzy muszą mieć dostęp do naprawdę tanich aparatów. Wstępnie przyjęto, że komórka taka powinna móc pracować bez ładowania baterii przez 2 godziny rozmowy lub 50 godzin w trybie "standby". Wystarczy też książka telefoniczna na 250 wpisów i obsługa SMS. Operatorom najbardziej spodobała się oferta Motoroli. Amerykański producent zaprezentował właśnie nowy aparat linii C-100 kosztujący na razie niecałe 40 USD. Dzięki masowej produkcji już w 2006 roku, jego cena może spaść poniżej 30 USD - zapowiadają przedstawiciele Motoroli.
W ramach programu pod nazwą "Connect the Unconnected" Motorola ma początkowo dostarczyć na wybrane rynki ok. 6 mln tanich telefonów.