Kolejne zwolnienia w branży IT

Dobrze prosperujący rynek producentów znanych gier także odczuwa skutki zmiennej sytuacji makroekonomicznej. Producent Fortnite, Epic Games, zwalnia 16% swoich pracowników, czyli ok. 870 osób.

Fot. Eric Mclean/Pexels

Wiadomość o zwolnieniach została po raz pierwszy podana przez agencję Bloomberg. Firma Epic Games ogłosiła również, że pozbywa się Bandcamp, internetowej platformy dystrybucji audio, którą nabyła w zeszłym roku, i wydziela większość SuperAwesome, dewelopera technologii bezpiecznej dla dzieci, którą nabyła w 2020 roku.

"Od jakiegoś czasu wydajemy znacznie więcej pieniędzy niż zarabiamy, inwestując w kolejną ewolucję Epic i rozwijając Fortnite jako ekosystem inspirowany metaverse dla twórców" - napisał dyrektor generalny Epic Games Tim Sweeney w notatce do pracowników, cytowanej przez portal TechCrunch. "Od dawna byłem optymistą, że uda nam się przejść przez tę transformację bez zwolnień, ale z perspektywy czasu widzę, że było to nierealne. Firma podejmowała ciągłe wysiłki w celu obniżenia kosztów, w tym przejścia na zerowe zatrudnienie netto i ograniczenia wydatków operacyjnych na takie rzeczy, jak marketing i wydarzenia". Jednak, jak się wyraził, mimo tych działań znalazła się daleko od stabilności finansowej. Zwolnienia mają ustabilizować sytuację finansową.

Zobacz również:

  • 520 mln USD dla Epic Games grzywny za naruszenie praw graczy w Fortnite
  • Krótka lista najbardziej niedocenianych technologii w IT

Bandcamp dołącza do Songtradr, firmy zajmującej się rynkiem muzycznym, a działalność reklamowa SuperAwesome zostanie wydzielona jako niezależna firma pod marką SuperAwesome.

"Tniemy koszty bez przerywania rozwoju lub naszych podstawowych linii biznesowych, dzięki czemu możemy nadal koncentrować się na naszych ambitnych planach" - napisał Sweeney. "Około dwie trzecie zwolnień dotyczyło zespołów spoza głównego działu rozwoju. Niektóre z naszych produktów i inicjatyw wylądują zgodnie z harmonogramem, a niektóre mogą nie zostać wysłane zgodnie z planem, ponieważ na razie nie mają wystarczających zasobów. Nie mamy nic przeciwko kompromisowi w zakresie harmonogramu, jeśli oznacza to utrzymanie naszej zdolności do osiągnięcia naszych celów, przejścia na drugą stronę rentowności i stania się wiodącą firmą metaverse".

Jednocześnie Epic ogłosił, że cena V-dolców Fortnite wzrośnie w Stanach Zjednoczonych i kilku innych krajach 27 października. We wpisie na blogu firma wyjaśniła, że wzrost cen o około 12% do 15% za pakiet wynika z "czynników ekonomicznych, takich jak inflacja i wahania kursów walut".

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200