Kolejne, nietypowe zastosowanie sztucznej inteligencji

Nowe technologie IT wkraczają szturmem do kolejnych dziedzin naszego życia i znajdą wkrótce jeszcze jedno zaskakujące zastosowanie. Pizza Hut pracuje nad rozwiązaniem bazującym na sztucznej inteligencji i maszynowym uczeniu, które będzie rekomendować klientom dania skomponowane w taki sposób, aby odpowiadały najlepiej pogodzie panującej w aktualnym miejscu ich pobytu.

SI

Firma planowała pierwotnie kupić taką technologię, ale ostatecznie zleciła jej opracowanie podległej spółce Pizza Hut Digital Ventures, która od 2016 roku – bo wtedy została powołana do życia - zajmuje się rozwojem różnego rodzaju cyfrowych rozwiązań wspierających jej działalność.

Pizza Hut chce w ten sposób wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy nie będą nawet świadomi tego, że zaproponowane im posiłki zostały skomponowane przez inteligentny system IT.

Zobacz również:

  • Chiny wydały kryptowalutom wojnę

Nie jest to pierwszy przykład, gdy branża gastronomiczna sięga po nowoczesne technologie. McDonald kupił np. dwa lata temu od jednej z firm IT technologię rozpoznawania głosu noszącą nazwę Apprente, zamierzając ją wprowadzić do swoich punktów drive-thru. Na razie została ona wdrożona na zasadzie eksperymentu w kilku wybranych punktach, gdzie jest testowana.

Warto wspomnieć, że na początku tego roku doszło do dużej transakcji na tym rynku. Potężna amerykańska korporacja Yum! Brands (pod marką której działa obecnie na całym świecie ponad 40 tys. restauracji, w tym Kentucky Fried Chicken, Pizza Hut oraz Taco Bell), ogłosiła przejęcie firmy Kvantum, która zajmuje się sztuczną inteligencją. Chce lepiej poznać przyzwyczajenia i zachowania swoich klientów. Czy się nam to podoba czy nie, sztuczna inteligencja wcześniej czy później wkroczy niepostrzeżenie do naszego życia. Nawet nie będziemy o tym wiedzieć.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200