Klienci sklepów internetowych są nie doinformowani
- Wojciech Łęgowski,
- 14.06.1999
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez amerykańską Federalną Komisję ds. Handlu, osoby odwiedzające sklepy internetowe nie otrzymują od sprzedawców wszystkich potrzebnych informacji.
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez amerykańską Federalną Komisję ds. Handlu, osoby odwiedzające sklepy internetowe nie otrzymują od sprzedawców wszystkich potrzebnych informacji.
Badaniem objęto jedynie strony angielskojęzyczne - po 100 ze Stanów Zjednoczonych i wybranych losowo. Okazało się, że zaledwie 9% z nich informuje klientów o procedurze umożliwiającej rezygnację ze złożonego zamówienia. Także zaledwie co czwarty serwis przekazuje klientom wiadomości, dotyczące ewentualnego zwrotu pieniędzy.
Ponadto badanie wykazało, że tylko na 29% amerykańskich stron są informacje dla nabywców o tym, z jakiego kraju pochodzi oferowany produkt.
W związku z tym Komisja ma zamiar pojąć kroki, które mają przyczynić się do ochrony internetowych klientów i zapobiegać oszustwom. Jej członkowie wiedzą jednak, że nie będzie to proste ze względu na "nieoficjalną naturę medium i brak osobistego kontaktu sprzedawcy z kupującym".