Klienci sklepów internetowych są nie doinformowani

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez amerykańską Federalną Komisję ds. Handlu, osoby odwiedzające sklepy internetowe nie otrzymują od sprzedawców wszystkich potrzebnych informacji.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez amerykańską Federalną Komisję ds. Handlu, osoby odwiedzające sklepy internetowe nie otrzymują od sprzedawców wszystkich potrzebnych informacji.

Badaniem objęto jedynie strony angielskojęzyczne - po 100 ze Stanów Zjednoczonych i wybranych losowo. Okazało się, że zaledwie 9% z nich informuje klientów o procedurze umożliwiającej rezygnację ze złożonego zamówienia. Także zaledwie co czwarty serwis przekazuje klientom wiadomości, dotyczące ewentualnego zwrotu pieniędzy.

Ponadto badanie wykazało, że tylko na 29% amerykańskich stron są informacje dla nabywców o tym, z jakiego kraju pochodzi oferowany produkt.

W związku z tym Komisja ma zamiar pojąć kroki, które mają przyczynić się do ochrony internetowych klientów i zapobiegać oszustwom. Jej członkowie wiedzą jednak, że nie będzie to proste ze względu na "nieoficjalną naturę medium i brak osobistego kontaktu sprzedawcy z kupującym".

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200