Juniper postawił na technologię "device fingerprinting"

Juniper poszerzył ofertę o szereg nowych usług i produktów, które chronią sieci korporacyjne przez różnego rodzaju zagrożeniami. Charakterystyczną cechą tych rozwiązań jest to, że projektując je firma zrezygnowała z technologii polegającej na identyfikowaniu i blokowaniu ataków w oparciu o adresy IP, zdając się na metodę znaną pod nazwą "device fingerprinting".

Juniper stosuje w rozwiązaniach metodę "device fingerprinting", polegającą na zbieraniu i analizowaniu danych zawierających informacje o maszynach pracujących w sieci. To swoisty "odcisk palca" pozostawiony przez urządzenie w sieci. Są to takie informacje (atrybuty), jak rodzaj rozwiązania, system operacyjny zarządzający urządzeniem, świadczone usługi i inne charakterystyczne cechy. Ważne jest też to, że zebrane atrybutu udostępniane są pozostałym urządzeniom Juniper pracującym we wszystkich sieciach komputerowych. Zadanie to realizowane jest przez chmurową usługę Junos Spotlight Secure.

Firma zmodyfikowała w ten sposób bramki bezpieczeństwa linii SRX oraz rozwiązania chroniące firmy przed atakami DDoS. Są takie produkty, jak Junos Spotlight Secure (oprogramowanie bazujące na przetwarzaniu danych w chmurze, identyfikujące zagrożenia przez analizowanie atrybutów urządzeń sieciowych); Junos WebApp Secure (produkt zapewniający bezpieczeństwo webowym aplikacjom, znany poprzednio pod nazwą Mykonos); Juniper SRX Series Services Gateways (bramki bepieczeństwa zintegrowane z oprogramowaniem Junos WebApp Secure); oraz Junos DDoS Secure.

Zobacz również:

  • Klucze passkey zapewniają bezpieczeństwo ponad połowie kont Google

Ostatnie rozwiązanie (Junos DDoS Secure) chroni sieci nie tylko przed atakami DDoS, ale również przed atakami na aplikacje wykorzystującymi metodę "low-and-slow". Rozwiązanie Junos DDoS Secure może być implementowane na dwa sposoby. Jako dedykowane do tego celu urządzenie sieciowe lub jaka wirtualna maszyna chroniąca prywatną, publiczną lub hybrydową chmurę.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200