Jesteśmy zawsze na miejscu

Z dyrektorem ABC Data Krzysztofem J. Musiałem rozmawia Urszula Szymerska

Z dyrektorem ABC Data Krzysztofem J. Musiałem rozmawia Urszula Szymerska

- Na początek cofnijmy się

O kilka lat, żeby Czytelnikom przybliżyć historię firmy ABC Data i jej działalność w pierwszym okresie.

- ABC Data powstała sześć lat temu w Bonn w RFN jako przedstawiciel producenta drukarek STAR na rynek polski. Jej celem była aktywna promocja tego sprzętu na naszym rynku. Przez dłuższy czas byty to jedyne drukarki dostarczane dla Polski. Dzięki doskonałej jakości tych urządzeń, przystępnej cenie, a także sprawnemu marketingowi udało się firmie wywalczyć dla STARA przodujący pozycję na polskim rynku drukarek i osiągnąć na nim udziały ok. 60%.

Ogromna popularność drukarek STAR charakterystyczna jest nie tylko dla rynku polskiego, jako że firma STAR jest jednym z największych producentów drukarek w świecie. Dla przykładu drukarka LC-20 jest sprzedawana w ilości ponad 150 tys. sztuk miesięcznie na całym świecie.

- Ostatnio również w Warszawie mamy firmę ABC Data.

- W 1989 roku po zliberalizowaniu przepisów gospodarczych w Polsce w Warszawie powstała ABC Data, która kontynuuje działalność swojej poprzedniczki z Bonn, już na miejscu w naszym kraju. Dysponujemy tu bardzo dużym magazynem drukarek, mamy młody, energiczny personel oraz sprawny serwis. W ostatnim półroczu ABC Data postawiła na dalszą ekspansję wzbogacając, ofertę dla polskich klientów. Oprócz drukarek STAR sprzedaje też pierwsze na naszym rynku drukarki typu „heavy duty" amerykańskiej firmy Output Technology Corporation (OTC), osiągające szybkość do tysiąca linii na minutę. Proponujemy również amerykańską 24-igłową, kolorową drukarkę firmy Advanced Matrix Technology Inc. (AMT), która z powodzeniem może być stosowana jako ploter z systemem AutoCAD. Jesteśmy też przedstawicielem japońskiego producenta napędów dysków twardych KALOK, tajwańskich monitorów wysokiej jakości TVM oraz amerykańskich komputerów COM MAX.

Do jakiej grupy klientów kierujecie swoją, tak bogatą ofertę?

- Ponieważ jesteśmy firmą dystrybuującą, prowadzimy sprzedaż wyłącznie dla odbiorców hurtowych, którzy następnie sprzedają nasze towary poszczególnym użytkownikom. Nasza siatka dealerów pokrywa w zasadzie cały kraj.

- Co przyniósł firmie ABC Data miniony 1990 rok? Z jakimi problemami borykaliście się najbardziej?

Jeżeli chodzi o biznes, to rok 1990 był dla nas bardzo łaskawy. Obroty wzrosły aż o 40%. A trzeba w tym miejscu zaznaczyć, że był to pierwszy rok, kiedy działaliśmy na rynku jako polska firma. Głównym naszym problemem był brak stabilności przepisów. W tej sytuacji inne problemy, których też nie było mało po prostu się nie liczą. To niezwykle utrudnia jakiekolwiek planowanie i zmusza do działalności na krótką metę.

- Przed nami nowy rok i kolejnych dwanaście miesięcy.

the ComputerPrintertorów wysokiej jakości TVM oraz amerykańskich komputerów COM-MAX.

- Do jakiej grupy klientów kierujecie swoją, tak bogatą ofertę?

Czym zamierzacie je wypełnić?

- Niestety 1991 rok zaczyna się znów pod dużym znakiem zapytania. Nowy Rząd, nowy Parlament itd. Jednak mimo problemów, trudności i niepewności, jaką niesie za sobą każdy dzień, pozostajemy ciągle optymistami.

Planujemy rozpoczęcie w tym roku w Polsce montażu drukarek STAR. Ponownie więc przyjmujemy na siebie trudną rolę pionierów; tym razem nie chodzi już jednak o dystrybucję, a o składanie gotowych wyrobów. Powodzenie tego przedsięwzięcia zależy w dużej mierze od polskiego rządu i oczywiście od przepisów.

- Każda firma ma swój sposób na sukces, może zdaradzi Pan, jak chcecie go osiągnąć i na co liczycie?

- Najsilniejszą stroną ABC Data jest to, że nasze towary są dostępne tu na miejscu w kraju i dosłownie w każdej chwili. Klient to sobie wysoko ceni. Chcemy, aby polski rynek komputerowy był normalnym rynkiem, a polski klient był tak traktowany, jak klient na Zachodzie. Dlatego jako pierwsza firma oferujemy instrukcję obsługi drukarek STAR w języku polskim.


TOP 200