Jak innowacje wpływają na biznes

W ubiegłym roku kongres Netii "Biznes to rozmowy" koncentrował się wokół tematów związanych z cloud computing i rozwiązaniami ujednoliconej komunikacji. Choć tematy te były obecne również w jego czwartej, tegorocznej edycji, to miała ona mniej technologiczne przesłanie. Główny nacisk położono na tematy dotyczące innowacji, kultury firmowej i ich wpływu na biznes.

Kongres Netii ma bardziej charakter edukacyjno-dyskusyjny, a promocja rozwiązań lub usług jest na drugim planie. Nie ulega wątpliwości, że organizując tę konferencję firma stara się budować swój wizerunek nie jako operatora telekomunikacyjnego, ale dostawcy zaawansowanych usług IT, który widzi rynek z szerokiej perspektywy kierunków rozwoju nie tylko technologii, ale również modeli biznesowych i zmian w oczekiwaniach konsumentów.

Dominacja konsumpcji nad tworzeniem

Netia stara się uatrakcyjnić formułę kongresu zapraszając tzw. gości specjalnych, osoby z powszechnie znanych, międzynarodowych firm. W ub. roku była to Randi Zuckerberg, siostra założyciela Facebooka, a w tym, Stewart Butterfield, współzałożyciel Flickr.com.

Zobacz również:

  • Wyjaśniamy czym jest SD-WAN i jakie są zalety tego rozwiązania

Stewart Butterfield zaprezentował opinie o ewolucji systemów komunikacji od klasycznych rozwiązań typu point-to-point (telefony stacjonarne) do komunikacji person-to-person (osobiste telefony komórkowe) oraz person-to-content (dostarczanie treści do urządzeń osobistych). Lata 1993-2002 była to era internetu, później (2003-2010) nastąpiła era web 2.0, a w 2011 roku rozpoczął się okres określany jako The Third Wave (trzecia fala), którego głównymi elementami są popularyzacja systemów cloud computing, Big Data, urządzeń post-PC oraz związana z tym dominacja konsumpcji nad tworzeniem treści.

Butterfield podkreślił, że następuje teraz odejście od wykorzystywania komputerów jako narzędzi pozwalających na tworzenie nowych treści. Nowe urządzenia mobilne jak smartfony lub tablety są przeznaczone głównie do ich konsumpcji, a nie do tworzenia. Jednocześnie pojawił się nowy sposób komunikacji związany z wymianą zdjęć uważa Stewart Butterfield. Telefony i smartfony powszechnie wyposażane w aparaty fotograficzne pozwalają bowiem na względnie łatwe przekazywanie obrazów i coraz częściej użytkownicy wykorzystują tą możliwość jako metodę komunikacji. Robiąc na przykład zakupy w sklepie można poradzić się lub spytać o opinię osobę bliską przesyłając jej zdjęcie produktu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200