Jak będzie zmieniał się rynek TV i wideo

Ericsson przedstawił właśnie wyniki badania rynku TV & Video Consumer Trend Report 2011.

Coraz mniej czasu spędzamy na oglądaniu stacji telewizyjnych mających ustalony program, a nieco więcej na oglądaniu telewizji na żądanie przesyłanej strumieniowo przez Internet. Ponad 44% respondentów stwierdziło, że ogląda telewizję na żądanie przez Internet więcej niż raz w tygodniu, a ok. 80% tradycyjną telewizję więcej niż raz w tygodniu.

Badanie wykazało ponadto, że na sposób oglądania telewizji wpływa korzystanie z mediów społecznościowych. Ponad 40% respondentów stwierdziło, że oglądając telewizję, korzysta z mediów społecznościowych na różnych urządzeniach, jak smartfony i tablety. Większość rodzin - zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych - łączy oglądanie telewizji z komentowaniem tego, co widzą, za pomocą Twittera, Facebooka, wiadomości SMS, rozmów głosowych i dyskusji na forach. Jest to szczególnie częste w przypadku programów typu "reality show" i transmisji sportowych.

Jeśli chodzi o to, czego konsumenci najbardziej oczekują od telewizorów, to dobra jakość pozostaje najważniejszym kryterium, wyprzedzając np. dostępność telewizji 3D i możliwość korzystania z aplikacji. Użytkownicy usług są najbardziej skłonni płacić za oglądanie wprost na ekranie telewizora premierowych filmów, które są jeszcze w kinach.