Internetowy analizator sprzedaży w ofercie AGS New Media

Firma wprowadzi na rynek narzędzie do prezentacji i analizy informacji dotyczących odwiedzin i sprzedaży w sklepach internetowych. System jest oparty na autorskim rozwiązaniu AGS New Media, wdrażanym m.in. na potrzeby Empik.com.

AGS New Media wprowadzi do sprzedaży narzędzie, pozwalające na analizę ruchu w serwisach internetowych. Konsola marketingowa e-commerce - tak nazwano system - jest przeznaczona do monitorowania odwiedzin i sprzedaży w sklepach online i serwisach aukcyjnych. Jak zapewnia producent, analizator może również z powodzeniem wspomagać systemy obsługi typu call center czy tradycyjną sprzedaż z katalogów wysyłkowych. Obecnie produkt znajduje się w fazie testów końcowych.

System powstaje na bazie rozwiązania wdrażanego i opracowanego przez AGS New na potrzeby sklepów należących do Eastbridge NV, czyli: Empik.com, Smyk.com, GaleriaCentrum.com i Aukcja.com. "To prawdopodobnie jedyny, dostępny na naszym rynku, produkt, oferujący tak kompleksową analizę danych. W polskich sklepach internetowych są zazwyczaj wykorzystywane standardowe systemy do analizy ruchu, współpracujące z dodatkowymi aplikacjami autorskimi, tworzonymi przez programistów zatrudnianych przez daną firmę. Najczęściej nie są to więc rozwiązania dedykowane do analizy sprzedaży, udostępniające zaawansowane systemy raportowania " - mówi Jarosław Połukoszko, dyrektor ds. marketingu w AGS New Media.

Zobacz również:

Konsola marketingowa e-commerce jest w zasadzie produktem pudełkowym. Specyfika rozwiązań technologicznych sklepów internetowych wymaga wdrożenia systemu u klienta. "Opracowane przez nas rozwiązanie współpracuje z różnymi platformami, np. Oracle czy MySQL, wszystko zależy od przyjętej przez klienta struktury sklepu. Istotnym czynnikiem jest np. to czy dane są zapisywane w jednej bazie czy kilku. Wdrożenie nie trwa jednak dłużej niż miesiąc. Ze strony użytkownika końcowego system jest aplikacją w Javie, obsługiwaną przez przeglądarkę internetową" - dodaje J. Połukoszko.

AGS New Media szacuje, że w Polsce jest obecnie 100-150 dużych i średnich sklepów internetowych, które mogą być potencjalnymi odbiorcami takich rozwiązań. Producent zakłada, że średni koszt wdrożenia systemu wyniesie ok. kilkanastu tysięcy zł.