Internetowi giganci cieszą się zaufaniem. Pytanie tylko - jak długo?

Nowe badanie Havas Media "Meaningful Brands study 2013" pokazuje, że giganci internetu dziś są na topie. Ale myśląc perspektywicznie muszą zadbać o pozytywny wpływ swoich działań na społeczeństwo. To istotne w kontekście ostatnich skandali związanych z kontrowersyjnymi rozwiązaniami Big Data i programem PRISM.

Serwis Guardian.co.uk zaprezentował na swoich łamach infografikę, która przedstawia wyniki ostatniego badania przeprowadzonego przez grupę Havas. Mierzona w badaniu "siła" marki zależy w dużym stopniu od tego, jakie korzyści firma oferuje użytkownikom. W tym roku to właśnie firmy z branży technologicznej osiągnęły naprawdę wysokie wyniki - w skali całego świata na pierwszym miejscu jest Google, a zaraz za nim Samsung, Microsoft i Sony.

Chociaż giganci internetu osiągają całkiem niezłe wyniki, a konsumentom zależy na dalszym korzystaniu z ich usług, firmy muszą dbać o to, by ich działalność pozytywnie wpływała na rozwój całego społeczeństwa. Stałe doskonalenie usług i ułatwianie konsumentom życia to dziś warunek, aby ci nie odwrócili się od swoich ulubionych firm. Jeśli za tym sukcesem nie pójdą konkretne działania, to sukces będzie krótkoterminowy.

Zobacz również:

  • IDC CIO Summit – potencjał drzemiący w algorytmach
  • Sztuczna inteligencja wkroczyła do aplikacji Speaking Practice

A to dość istotne, zwłaszcza w obliczu ostatnich skandali związanych ze zbieraniem przez firmy olbrzymich ilości danych w ramach projektów Big Data. Ludzie bardzo negatywnie reagują na każdą informację dotyczącą PRISM i każde naruszenie prywatności może skutkować poważnymi problemami. Zwłaszcza patrząc na to, że to właśnie firmy znajdujące się na szczycie skonstruowanej przez Havas listy miały brać czynny udział w programie szpiegowania obywateli przez NSA - który wzbudził niepokój w Europejskim Parlamencie.

źródło: $Guardian.co.uk

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200