Intel zdecydował się wejść na rynek usług internetowych

Intel, w ramach programu Internet Data Services, zamierza otwierać na całym świecie "fabryki bitów" świadczące usługi outsourcingowe w zakresie serwisów WWW oraz handlu elektronicznego.

Intel, w ramach programu Internet Data Services, zamierza otwierać na całym świecie "fabryki bitów" świadczące usługi outsourcingowe w zakresie serwisów WWW oraz handlu elektronicznego. Każda fabryka ma się składać z tysięcy serwerów, które firma zamierza połączyć z siecią przy współpracy firm telekomunikacyjnych i dostawców usług internetowych. Przedsięwzięcie nadzorować będzie Gerry Parker, szef New Business Group.

Pierwsze trzy "fabryki" mają się pojawić w Stanach Zjednoczonych w ciągu kilku najbliższych miesięcy, a pod koniec tego i na początku przyszłego roku zostaną uruchomione podobne na całym świecie. Każda z nich ma kosztować ok. 50 mln USD.

Wcześniej Intel zawarł z Excite porozumienie, na mocy którego obie firmy wspólnie opracowują przewodnik po sklepach internetowych. Właśnie ten serwis będzie pierwszym, obsługiwanym przez nowy dział Intela.

Analitycy ostrożnie przyglądają się poczynaniom procesorowego giganta. "Z pewnością Intel ma odpowiednią technologię i udowodnił już w przeszłości, że może promować każdą działalność, jednak dziedzina usług internetowych jest dosyć odległa od jego głównej działalności" - uważa Harry Fenik, analityk z firmy Zona Research. Powstaje też pytanie, czy marka Intela jest wystarczającym atutem, aby pozyskać zaufanie odpowiedniej liczby klientów w tym segmencie rynku.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200