Intec monopolizuje polskirynek systemów billingowych

Exatel jest kolejnym polskim operatorem, który zdecydował się na wdrożenie oprogramowania firmy Intec.

Exatel jest kolejnym polskim operatorem, który zdecydował się na wdrożenie oprogramowania firmy Intec.

Do tej pory z oferty brytyjskiego producenta skorzystali m.in. Polkomtel, Orange i Polska Telefonia Cyfrowa. Czy zwycięży również w Telekomunikacji Polskiej, która negocjuje kontrakt na nowy system billingowy? Polscy dostawcy, w tym , który sprzedaje swoje rozwiązania billingowe na całym świecie, przegrywają z dostawcami zagranicznymi na "własnym boisku". "Polski rynek stał się na tyle ważny dla zagranicznych dostawców, że dostosowali swoje systemy do polskich wymogów i zbudowali sieci partnerów. My w analogiczny sposób zaistnieliśmy na rynkach międzynarodowych. Konieczność rozłożenia kosztu rozwoju i utrzymania systemów wymusza jego sprzedaż dla wielu klientów. Jesteśmy w pierwszej dziesiątce dostawców systemów BSS" - komentuje Piotr Piątosa, wiceprezes Comarchu.

Intec - na mocy podpisanej niedawno umowy z Exatelem - wdroży najnowsze wersje systemów mediacji (IntermediatE) i rozliczeń międzyoperatorskich (InterconnecT) oraz rozszerzy funkcjonalność InterconnecT o moduł Contractor. Testów systemu InterconnecT dokonał również France Telecom, do którego należy Grupa TP. Według Iwony Golińskiej, dyrektor Intec w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, został on bardzo dobrze oceniony. Istnieje więc prawdopodobieństwo, że z oferty Inteca skorzysta kolejny polski operator telekomunikacyjny, choć w przetargu na pewno wystąpiły też Comarch i ABG Spin. Jak się szacuje, wdrożenie systemu billingowego w Grupie TP może kosztować 300 mln zł.

Być może Intec będzie chciał też wejść na polski rynek ubezpieczeniowy. Z oprogramowania Intec Single View korzystają bowiem m.in. brytyjskie towarzystwo NUI i agencja ratingowa Moody's.


TOP 200