Instalator potwierdza dwa razy

Wiadomość zawierająca identyfikator instalatora i numer karty abonenta trafia bezpośrednio do systemu opracowanego przez Comtica. Firma podpisała z operatorami telefonii komórkowej umowy o udostępnienie jednego skróconego numeru, na który są wysyłane SMS-y. Wiadomości są rejestrowane i automatycznie weryfikowane. Jeśli np. nie zgadza się numer abonenta, system wysyła wiadomość zwrotną.

System informatyczny zbudowano przy wykorzystaniu platformy Comtica Enterprise Portal, stworzonej w technologii .Net Microsoftu. Działa na klastrze składającym się z dwóch serwerów Della, działających pod kontrolą Windows 2000 Advanced Server, i współpracuje z bazą danych SQL Server 2000. Całość napisano przy użyciu narzędzi Visual Studio .Net w języku C#. "Niektóre moduły zrealizowano jako tzw. Web services. Dotyczy to odbierania i wysyłania SMS-ów" - mówi Piotr Szostak. Początkowo moduł ten służył jedynie do komunikacji z instalatorami. Później wykorzystano go również do przesyłania wiadomości z bieżącymi raportami o przebiegu akcji do wszystkich osób kierujących projektem.

Funkcje raportowania obsługuje oprogramowanie Crystal Reports. Na bieżąco dostępne są informacje o liczbie przychodzących wiadomości czy procencie poprawnych i niepoprawnych SMS-ów. Dostępny jest również ranking instalatorów, którzy wykonali najwięcej poprawnych usług. Firma ustanowiła nagrodę w postaci samochodu dla najlepszego instalatora.

Bezpieczne dane

Dostępny za pośrednictwem przeglądarki internetowej portal umożliwia sprawną wymianę informacji między trzema firmami: Cyfrą+, agencją Dema oraz Comticą. Przykładowo, kierownicy biur regionalnych mają dostęp do informacji o reklamacjach wprowadzanych przez pracowników call center Cyfry+. Mogą na nie bezpośrednio zareagować oraz umieścić za pośrednictwem modułu informacje dla abonenta, które otrzyma, jeśli zadzwoni ponownie do call center. Wykorzystywane jest także forum dyskusyjne, na którym poruszane są tematy związane z pojawiającymi się problemami.

Wejście do portalu jest chronione hasłem, a transmisja szyfrowana przy wykorzystaniu technologii SSL. Niemniej portal nie jest zintegrowany z innymi systemami informatycznymi Cyfry+, a także nie jest połączony z bazą informacji o abonentach Wizji TV. Pełna baza danych znajduje się na wydzielonym serwerze, który nie ma połączenia z siecią. Przy jej użyciu drukuje się zlecenia przestawienia anteny dostarczane później instalatorom. W portalu znajduje się tylko część danych osobowych abonentów, które są niezbędne do stwierdzenia, że osoba kontaktująca się z call center jest abonentem. Jednocześnie dane te nie umożliwiają pełnej identyfikacji osoby.

Zapis projektu

Wdrożenie: Budowa portalu korporacyjnego wspierającego zarządzanie projektem przestawiania anten Wizji TV oraz wymianę informacji pomiędzy trzema uczestniczącymi w nim firmami

Technologie: MS Windows 2000 Advanced Server, MS SQL Server 2000, MS Visual Studio .Net, Crystal Reports

Czas trwania: Przygotowania do projektu rozpoczęły się w grudniu 2001 r., projekt rozpoczął się w kwietniu br., zakończenie jest planowane na przełom czerwca i lipca br.

Osoba odpowiedzialna: Paweł Baj, Cyfra+


TOP 200