Instagram testuje pełnoekranowy tryb znany z TikToka

Instagram testuje nowe formaty wyświetlania treści w usłudze. Programiści wzięli na celownik pełnoekranowy tryb znany z TikToka.

Meta szuka nowego pomysłu na biznes. Z najnowszych dokumentów wewnętrznych spółki wynika, że planowana jest głęboka zmiana doświadczeń użytkowników korzystających z Facebooka. Nowy interfejs użytkownika zbliżyć się ma do tego znanego chińskiego TikToka.

Instagram testuje nowy interfejs użytkownika
Źródło: Gabrielle Henderson / Unsplash

Instagram testuje nowy interfejs użytkownika

Źródło: Gabrielle Henderson / Unsplash

Zgodnie z najnowszymi informacjami Instagram jest o krok przed Facebookiem. W aplikacji mobilnej testowany jest nowy format wyświetlania postów, który bazuje na widoku z aplikacji TikTok. Meta zamierza opierać się na lepszym przepływie treści i w pełni wykorzystywać dostępna przestrzeń roboczą na urządzeniach mobilnych.

Zobacz również:

  • Instagram testuje nowe narzędzia do weryfikacji wieku
  • Powstało forum, które zajmie się standardami używanymi w świecie metaverse
  • Chiny chcą sprawdzać komentarze przed publikacją w social media

Instagram zamierza upodobnić się do konkurencyjnego TikToka dzięki wykorzystaniu bardzo podobnego interfejsu użytkownika bazującym na pełnoekranowym wyświetlaniu treści.

Mark Zuckerberg przekazał za pośrednictwem własnego Story o nowej funkcjonalności. Zaktualizowany sposób wyświetlania treści wkrótce będzie testowany na niewielkiej ilości użytkowników tej platformy społecznościowej.

Pełnoekranowy interfejs użytkownika mobilnej wersji Instagrama po raz pierwszy został zaprezentowany na początku maja. Rzecznik prasowy Meta wyjaśnił, że zmiana ma na celu zwiększenie uwagi użytkowników oraz ulepszenie procesu redystrybucji materiałów zdjęciowych i nagrań wideo.

Podczas wyświetlania postów użytkownicy Instagrama otrzymają dostęp do nowych skrótów. Za ich pomocą można tworzyć nowe posty lub uzyskać dostęp do skrzynki z konwersacjami.

Aktualnie nie wiadomo jeszcze, kiedy nowy interfejs użytkownika zostanie udostępniony wszystkim użytkonwikom platformy społecznościowej.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200