Instagram testuje nową usługę wideo

Instagram (marka należąca do Facebooka) pracuje nad nową usługą wideo noszącą nazwę Reels, która ma oferować podobne możliwości co popularna aplikacji TikTok. Reels to mobilna aplikacja pozwalającą użytkownikom tworzyć i udostępniać bardzo krótkie materiały wideo o długość nie większej niż 15 sekund.

Firma testuje obecnie tę aplikację – będącą częścią szerszej oferty Instagram Stories - w Brazylii. Pierwsza informacja o tym, że Instagram pracuje nad taką aplikacją, pojawiła się w internecie we wrześniu tego roku. Spekulowano wtedy, że będzie ona nosić nazwę Clip.

Instagram nie ukrywa, że opracował tę usługę widząc rosnącą popularność krótkich filmów wideo, które w ostatnim czasie robią zawrotną karierę zarówno na jego platformie, jak i na konkurujących z nią platformach wideo opracowanych przez konkurencję. A gra warta jest świeczki biorąc pod uwagę fakt, że według najnowszych badań z usług platformy Instagram Stories korzysta każdego dnia ponad 500 mln użytkowników.

Zobacz również:

  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
  • Meta będzie znakować szkodliwe treści generowane przez AI
  • Vids, czyli nowa jakość tworzenia przekazów wideo

Usługa Reels jest od wczoraj oferowana użytkownikom urządzeń mobilnych pracujących pod kontrolą systemów operacyjnych iOS i Android, którzy zamieszkują Brazylię. Mogą oni umieszczać w magazynie Instagram Storie opracowane przez siebie krótkie filmy i udostępniać je wszystkim użytkownikom tej usługi albo tylko wybranym (należącym do grupy Close Friends). Mogą je też dołączać do wysyłanych wiadomości. Na razie nie wiadomo, kiedy usługa obejmie swym zasięgiem pozostałe kraje.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200