Instagram będzie obsługiwać tokeny NFT

Mark Zuckerberg zapowiada, że jego firma zamierza w najbliższym czasie wprowadzić tokeny NFT do usługi Instagram. Nie precyzuje jednak dokładnie, kiedy może to nastąpić.

Grafika: Tezos/Unsplash

CEO firmy Meta nie przedstawił szczegółów tego przedsięwzięcia, informując jedynie że nastąpi integracja unikalnych tokenów NFT z aplikacjami udostępniającymi takie zasoby, jak zdjęcia czy filmy.

Mark Zuckerberg przyznaje, że dzisiaj jeszcze sam nie wie dokładnie, jak będzie przebiegać proces wprowadzania tokenów NFT do Instagrama, gdyż jest dla firmy zupełnie nowe zadanie. Plany takie skrystalizowały się dopiero pod koniec ubiegłego roku i od tamtej pory informatycy firmy zajmują się tym tematem. Zainteresowanie Instagrama tokenami NFT łączy się z szerszą wizją macierzystej firmy Meta, polegającą między innymi na wprowadzeniu do wirtualnego świata metaverse różnego rodzaju cyfrowych walorów, jakimi są tokeny NFT.

Zobacz również:

  • Dlaczego warto korzystać z VPN w 2024 roku?
  • Facebook i Instagram bez reklam, ale za dodatkową opłatą
  • Krótka lista najbardziej niedocenianych technologii w IT

Instagram chce na przykład, aby wypełniające ten świat awatary nosiły ubrania czy posiadały różnego rodzaju przedmioty, które są tokenami NFT i które można przenosić między różnymi miejscami. Firma ma przy tym świadomość, że jest to ta tyle nowatorskie rozwiązanie, że wielu przeciwników rozwoju wirtualnych światów będzie je ostro krytykować twierdząc, że użytkownicy tego nie zaakceptują.

Analitycy zwracają uwagę na fakt, że dotychczasowe przedsięwzięcia firmy Meta dotyczące produktów funkcjonujących w tzw. kryptoświecie nie spotkały się z przychylny przyjęciem ze strony banków centralnych oraz organów regulacyjnych. Firma ograniczyła np. swoje pierwotne wielkie plany dotyczące własnej kryptowaluty, tak iż niektórzy sądzą, że również w przypadku tokenów NFT sytuacja może się powtórzyć.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200