Instagram, WhatsApp i Messenger znowu przestały działać

Wczoraj w godzinach wieczornych czasu polskiego już drugi raz w ciągu tego tygodnia aplikacje firmy Facebook (takie jak Instagram, WhatsApp i Messenger) przestały na jakiś czas świadczyć swe usługi. Tym razem awaria nie dała się we znaki ich użytkownikom tak bardzo jak w poniedziałek (gdy została usunięta dopiero po ponad siedmiu godzinach), ale znowu reputacja właściciela największej na świecie sieci społecznościowej została poważnie nadszarpnięta.

Foto: eneregepic.com/pexels

Firma firmy Down Detector (która monitoruje na bieżąco działanie usług internetowych) poinformowała, że użytkownicy zaczęli mieć kłopoty z tymi usługami o godzinie 18:00 czasu GMT (w Polsce 20:00). Największe kłopoty mieli użytkownicy usługi Instagram, a nieco mniejsze użytkownicy usług Messenger i WhatsApp, chociaż kłopoty z logowaniem się dotknęły również ich.

Facebook potwierdził od razu, że ma kłopoty i wydał krótkie oświadczenie, w którym można było przeczytać, że przeprasza i robi wszystko, aby usługi zaczęły pracować normalnie. Tym razem awarię usunięto dużo szybciej, bo już po dwóch godzinach wszystkie trzy serwisy zaczęły pracować w miarę poprawnie, chociaż dalej reagowały na poczynania ich użytkowników z opóźnieniem. Można mieć tylko nadzieję, że prawo serii i powiedzenie do trzech razy sztuka nie zadziała w tym przypadku i w nadchodzących dniach nie powtórzy się podobna sytuacja.

Zobacz również:

  • LinkedIn zamyka w Chinach swoją usługę
  • Dzięki tej funkcji użytkownicy usługi Instagram dowiedzą się od razu o jej awarii
  • WhatsApp zaczyna szyfrować kopie zapasowe danych w trybie E2EE
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200