Innowacje w prostych rozwiązaniach

Korzystanie z usług bankowych powinno być proste i wygodne. To jeden z powodów, dla których Citi Handlowy sięga po rozwiązania informatyczne.

FINALISTA KONKURSU: Bankowość i finanse

Anna Skubis, CIO w banku Citi Handlowy

"Nowe rozwiązania technologiczne to nie tylko szanse rozwoju dla naszych pracowników. To także sposób na budowę wizerunku banku, który wdraża innowacje z korzyścią dla swoich klientów, budując trwałe relacje z lokalnymi władzami".

Bank przygotował mobilną aplikację bankową Citi Mobile, bardziej atrakcyjną wizualnie i posiadającą więcej funkcji niż przeglądarkowa wersja serwisu mobilnego. Obok dostępu do najważniejszych funkcji, takich jak szczegóły rachunków, przelewy, zarządzanie lokatami czy doładowanie telefonu, wprowadzono element zabawy. Wykorzystano w ten sposób dodatkowe możliwości, jakie dają nowoczesne telefony. "Tak powstała idea przelewów jednym stuknięciem telefonu, unikalna w skali polskiego rynku bankowego" - mówi Anna Skubis, CIO w Citi Handlowy.

Bank jako pierwszy uruchomił też usługi bankowości mobilnej dla klientów indywidualnych z systemem operacyjnym Android. Na konto swoich osiągnięć może też zapisać mobilną wyszukiwarkę punktów oferujących rabaty, wykorzystującą mechanizm geolokalizacji czy opłacanie rachunków za pomocą kodów 2D. Ten ostatni projekt - o nazwie FotoKasa - wprowadza przyjazną i szybką metodę płatności za codzienne rachunki za pomocą funkcji aparatu fotograficznego w telefonie. Dzięki usłudze City Handlowy odnotował wzrost liczby rachunków opłacanych przez kanał mobilny. Łączna liczba faktur wystawców masowych, na których umieszczone są kody 2D dla FotoKasy, w czerwcu sięgnęła 10 mln.

Karta do zadań specjalnych

W ten sposób telefon staje się centrum operacji bankowych klienta. Podobnie sektor bankowy potraktował powszechny już instrument płatniczy, jakim jest karta kredytowa i bankowa, która wyposażona w dodatkowe usługi staje się kartą miejską. Może zostać na niej zakodowany nie tylko bilet komunikacji miejskiej, ale także opłata za parkowanie, bilety na basen czy do ZOO. Odpowiednio przygotowana karta może przyjmować kolejne usługi i aplikacje na mikroprocesorze, zarówno wykorzystujące technologie MIFARE, jak i EMV.

"Takie rozwiązanie stwarzałoby szanse na szybkie umieszczanie kolejnych aplikacji, np. elektronicznej portmonetki, legitymacji studenckiej czy też innych form komunikacji z urzędami administracji samorządowej, co szczególnie istotne jest dziś, kiedy nie został wypracowany jeden technologiczny standard rynkowy" - mówi Anna Skubis.

Citi Handlowy zaoferował już rozwiązanie tego typu, połączenie karty płatniczej z kartą komunikacji miejskiej, m.in w Warszawie, we Wrocławiu, w Trójmieście i Łodzi. Co ważne, można ją wyrobić na miejscu, w oddziale banku w kilkanaście minut. Obok oszczędności czasu, klient może zaoszczędzić na biletach (dla posiadaczy kart miejskich bilety kosztują mniej), nosić mniej kart w portfelu oraz skorzystać z atrakcyjnych programów rabatowych.

Globalne wsparcie, lokalne innowacje

Wdrożenie tej usługi jest efektem realizacji strategii banku skoncentrowanej na budowie kultury innowacji w całej organizacji. "Ten projekt jest dobrym przykładem, jak realizujemy strategię naszej firmy. Nowe rozwiązania technologiczne to nie tylko szanse rozwoju dla naszych pracowników. To także sposób na budowę wizerunku banku, który wdraża innowacje z korzyścią dla swoich klientów, budując trwałe relacje z lokalnymi władzami" - podkreśla Anna Skubis.

Citi Handlowy ma możliwość korzystania z doświadczeń całej grupy Citi. Sam także wnosi do niej wartość w postaci efektów pracy pierwszego w Polsce bankowego ośrodka R&D oraz świadczenia usług zarządzania centrum danych przez polskich administratorów.


TOP 200