Infovide tworzy bank internetowy

Spółka wykonała i wdrożyła system bankowości internetowej w Nordea Bank Polska SA. Nowy bank internetowy pozwala na dostęp do rachunków z wykorzystaniem Internetu i telefonu komórkowego.

Firma konsultingowa Infovide wykonała i wdrożyła system bankowości elektronicznej dla polskiego przedstawicielstwa fińskiego banku Nordea. Bank internetowy funkcjonuje pod nazwą Nordea Solo i dostępny jest pod adresem https://www.nordeasolo.pl. W chwili obecnej obsługuje klientów indywidualnych. W niedalekiej przyszłości Nordea Bank Polska rozpocznie obsługę małych i średnich przedsiębiorstw.

Bank internetowy prowadzony przez Nordea Bank Polska jest systemem typu Contact Center. Oznacza to, że pozwala klientom korzystać z e-rachunków z wykorzystaniem Internetu i systemu krótkich wiadomości tekstowych (SMS) za pomocą telefonów komórkowych.

Zobacz również:

System używany w banku Nordea Solo umożliwia klientom bezpieczny dostęp do usług bankowych. Proces logowania się oraz potwierdzenie realizacji każdej operacji wymaga podania przez klienta unikalnego hasła pobieranego z karty uwierzytelniającej lub z generatora haseł, tzw. token'a. Raz wykorzystane hasło nigdy więcej nie jest używane.

Firma Infovide tworząc system dla Nordea bank Polska wykorzystała technologie zabezpieczeń - protokół SSL/128bit, tokeny Vasco, serwer aplikacji BEA WebLogic, oprogramowanie integracyjne BEA eLink z wykorzystaniem monitora transakcji, bazy danych Oracle oraz sprzęt firmy Sun.

Przedstawiciele Nordea Bank Polska mają nadzieję, że ich system bankowości elektronicznej osiągnie czołową pozycję na rynku e-banków w Polsce. Nordea w Polsce to 2 banki, 2 towarzystwa ubezpieczeniowe oraz firma leasingowa z łączną liczbą klientów 390 tys.

Największa skandynawska grupa bankowa Nordea nie zastosowała w Polsce systemu bankowości elektronicznej, który działa w innym jej oddziałach. We współpracy z firmą Infovide został stworzony od podstaw zupełnie nowy system.