Informacja na ulicy

Na Suwalszczyźnie uruchomiono od końca zeszłego roku kilkanaście multimedialnych kiosków. Obecnie firma Magit poszerzyła swoją ofertę o kolejny kiosk – „outdoor”. Oprócz standardowego ekranu dotykowego LCD, posiada również drukarkę oraz kamerę video.

Na Suwalszczyźnie uruchomiono od końca zeszłego roku 22 multimedialne kioski. Obecnie firma Magit poszerzyła swoją ofertę o kolejny kiosk – „outdoor”. Oprócz standardowego ekranu dotykowego LCD, posiada również drukarkę oraz kamerę video.

Główną ideą powstawania tego rodzaju kiosków, połączonych ze sobą sieciowo, jest ułatwienie potencjalnemu użytkownikowi w dotarciu do potrzebnych mu informacji. Urządzenia te nazywa się kioskami informacyjnymi lub multimedialnymi, niekiedy – infomatami. Spotkać je można np. w centrach handlowych należących do europejskich sieci supermarketów. Na Suwalszczyźnie stanęły kioski z informacjami turystycznymi.

Obsługa tego rodzaju urządzeń jest prosta, nawet dla osób, które nigdy nie miały do czynienia z komputerem. Posiadają one monitor dotykowy, który wraz z odpowiednim programem tworzy piktogramy na ekranie zastępującym klawiaturę. Wystarczy tylko dotknąć piktogramów na ekranie, a reszta rozwija się sama. Ilość i jakość uzyskiwanych informacji zależy tylko i wyłącznie od prezentacji zainstalowanej w komputerze pracującym w kiosku. Czasami urządzenie to zaopatrzone jest w opcjonalną przeglądarkę internetową.

Konstrukcja i kształt kiosku uzależnione są od monitora wchodzącego w skład zestawu. Najczęściej wykorzystuje się monitor oparty na tradycyjnym kineskopie (CRT) lub na wyświetlaczu ciekłokrystalicznym (LCD) o minimalnej grubości. Zwykły kiosk informacyjny „standard” posiada procesor Intel Celeron 533 MHz, 64 MB RAM, dysk twardy 10,2 GB, kartę grafiki ATI Pro 4 MB, kartę dźwiękową SoundBlaster PCI 128, głośniki Samsung 60W lub opcjonalnie słuchawki, CD-ROM 50x, system Windows 98 z zainstalowanymi niezbędnymi sterownikami. Pozostałe typy wyposażone są w lepszej jakości monitory i obudowę, a także drukarki, przeglądarki internetowe, czytniki kart magnetycznych. Na życzenie klienta można zbudować kiosk, dostosowany do własnych potrzeb. Kiosk informacyjny zaopatrzony w kamerę video staje się kioskiem komunikacyjnym, natomiast zaopatrzony w czytnik kart magnetycznych, dowolną drukarkę czy kartę sieciową zamienia się np. w kiosk bankowy. Najczęstsze miejsca stosowania kiosków nastawionych na czysto informacyjną obsługę klienta to: informacja kolejowa, lotnicza, autobusowa, turystyczna, także - w urzędach, muzeach czy bibliotekach. Urządzenia te konstrukcyjnie mogą występować jako wolnostojące budki informacyjne, kioski do zabudowania w ścianie ("bankomaty") oraz kioski promocyjno-wystawiennicze.

W Polsce kioski nie są jeszcze tak bardzo popularne jak na Zachodzie. Związane jest to w dużej mierze z kosztami instalacji pojedynczego urządzenia.

Grupa produktowa:

kioski multimedialne

Grupa docelowa:

instytucje nastawione na sprzedaż i obrót informacją

Dystrybutor:

Magit

ul. Wystawowa 1

51-618 Wrocław

tel.: +48 (0) 71 347 73 30/1

faks: +48 (0) 71 348 34 67

www.magit.com.pl

Cena (netto):

kiosk „standard” – od 13 200 zł

kiosk „extra” – od 15 600 zł

kiosk „super” – od 20 000 zł

Dostępność:

w ofercie

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200