Influencer marketing według LifeTube

Coraz więcej marek korzysta z pomocy liderów opinii obecnych w mediach społecznościowych. Ta forma marketingu określana mianem influencer marketing bazuje na rozpoznawalności i pozycji osób zaangażowanych w promocję. Największa polska sieć to LifeTube, który zrzesza 490 twórców wideo posiadających ponad 80 milionów subskrypcji, generujących średnio 660 mln wyświetleń miesięcznie.

Kamil Bolek, CMO, LifeTube

Budowanie relacji z wpływowymi użytkownikami sieci daje spektakularne rezultaty w postaci wzrostu świadomości marki wśród grupy docelowej i poprawy wizerunku, promocji towarów i usług, co w efekcie przekłada się na wzrost przychodów firmy. W dobie dynamicznego rozwoju social mediów marketerzy mają do dyspozycji szereg narzędzi pozwalających na optymalny dobór influencerów i monitorowanie efektów ich działalności.

Firma LifeTube z Warszawy jest agencją influencer marketingu posiadająca największą sieć YouTube w Polsce. Od 5 lat konsekwentnie buduje rynek profesjonalnego influencer marketingu w Polsce. Jako certyfikowany partner YouTube agencja przygotowuje strategie marketingowe oparte o kanały YouTube i digital influencerów, realizuje kompleksowe kampanie zarówno dla globalnych marek i polskich przedsiębiorstw.

Zobacz również:

  • GenAI jednym z priorytetów inwestycyjnych w firmach

Marka, korzystająca z usługi LifeTube otrzymuje eksperckie konsultacje, audyt dotychczasowej działalności na YouTube, optymalny dobór influencera do kampanii, sprofilowaną strategię i kreację, aż do realizacji projektu i finalnych analiz skuteczności.

Influencer marketing według LifeTube
Zespół produkcji tworzy materiały wideo na kanały twórców oraz na kanały własne marek. LifeTube tworzy też indywidualne kanały dla brandów, które chcą aktywnie działać na YouTube. Zespół specjalistów potrafi “zaprzyjaźnić” treść lub kanał marki z algorytmami i jak najlepiej wypozycjonować wideo na platformie i w wyszukiwarce Google.

Twórcy działający w sieci LifeTube otrzymują opiekę na wielu poziomach. Przede wszystkim trafiają oni pod skrzydła doświadczonych managerów, którzy dbają o współpracę z markami na ich kanałach oraz na kanałach marek. Managerowie doradzają swoim podopiecznym w zakresie wizerunku i kompleksowo realizują z nimi projekty. Są obecni na planie filmowym i kontrolują na bieżąco cały proces. Dodatkowo influencerzy otrzymują wsparcie techniczne w zakresie optymalizacji kanału, wdrażania nowych narzędzi czy rozwiązywania problemów przy współpracy z YouTube i Google. Youtuberzy mogą też korzystać z profesjonalnie wyposażonego studia nagraniowego. Uczestniczą też w dedykowanych im szkoleniach, w tym z zakresu optymalizacji, praw autorskich czy doboru sprzętu.

Influencer marketing jest jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi marketingu. Marki, które decydują się na współpracę ze współczesnymi idolami, otrzymują nie tylko autentyczne, dopasowane do odbiorców treści, lecz również szeroki zasięg oraz silny wizerunek influencera. Z YouTube korzysta 3/4 internautów w Polsce (około 20 mln osób), a zasięgi wielu kanałów przewyższają oglądalność popularnych programów TV. Influencerzy znacznie silniej od celebrytów wyznaczają trendy, wpływają na opinie i decyzje zakupowe. A trend ciągle rośnie - 67% internautów przyznaje, że ogląda więcej wideo niż rok wcześniej (ponad 6h tygodniowo), a 46% dokonuje pod jego wpływem zakupu (The Science of Social Video 2017).

"Youtuberzy nie są “dodatkowym kanałem dotarcia” - zostali na stałe wpisani w strategie globalnych marek. Dają autentyczność, oryginalność, zaangażowanie odbiorców oraz “natywność” (są oglądani z wyboru). Właśnie dzięki temu influencer marketing pozwala osiągać nawet 600% ROI"

– mówi Kamil Bolek, dyrektor marketingu w LifeTube Sp. z o. o.

Od 2018 roku LifeTube jest częścią współpracującej grupy czterech wyspecjalizowanych agencji: LifeTube, Gamellon, DDOB oraz Szeri Szeri. To pozwala na skupienie działalności influencer marketingu w jednym miejscu i optymalizację działań.

Aktualnie sieć

LifeTube zrzesza 490 twórców wideo posiadających łącznie ponad 80 milionów subskrypcji, a ich kanały generują średnio 660 mln wyświetleń miesięcznie.
Do czołowych youtuberów współpracujących z LifeTube należą Radosław Kotarski, Martin Stankiewicz, Szparagi, Mówiąc Inaczej i Łukasz Jakóbiak.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200