Ile kosztuje przerwa w dostępie do usług IT

Veeam zaprezentował czwartą edycję swojego dorocznego raportu Availability for the Modern Data Center, który bada w jaki sposób firmy radzą sobie z zagwarantowaniem stałego i natychmiastowego dostępu do usług IT. Okazuje się, że aż 82 proc. dyrektorów ds. IT przyznaje, że nie jest w stanie spełnić wymagań firmy w tym zakresie, a awarie aplikacji zdarzają się częściej niż raz na miesiąc.

Ponad 90 proc. CIO czuje presję związaną z wymogiem szybszego odzyskiwania danych, ograniczania finansowych konsekwencji spowodowanych nieplanowanymi przestojami, a także częstszym tworzeniem kopii zapasowych, które zmniejsza ryzyko utraty danych. Presja ta wynika ze zwiększonej częstotliwości interakcji w czasie rzeczywistym pomiędzy klientami, partnerami, dostawcami i pracownikami (65 proc. respondentów), z potrzeby dostępu do aplikacji w różnych strefach czasowych (56 proc.), rosnącej popularności urządzeń mobilnych (56 proc.), pracy poza typowymi godzinami (54 proc.) oraz rosnącego stopnia automatyzacji w zakresie podejmowania decyzji i obsługi transakcji (53 proc.).

Nieplanowane przestoje aplikacji zdarzają się częściej niż raz na miesiąc (średnio 13 razy w roku) i kosztują organizacje od 1,4 do 2,3 mln dolarów rocznie w utraconych przychodach, spadku produktywności i niewykorzystanych okazjach.

Zobacz również:

  • Stan cyberbezpieczeństwa w Polsce w 2023 roku
  • Bezpieczeństwo w każdym środowisku

Zatrważajace jest też to, że jedna na sześć prób przywrócenia kopii zapasowej kończy się niepowodzeniem. Oznacza to, że przy 13 przestojach aplikacji w ciągu roku dane zostaną trwale utracone przynajmniej dwa razy. Kosztuje to przedsiębiorstwa minimum 682 000 dolarów rocznie.

Firmy domagają się większej dostępności. Pomimo to działom IT brakuje ponad godzinę do osiągnięcia zakładanego czasu przywracania po awarii (RTO) dla krytycznych danych i ponad 2,5 godziny w stosunku do standardów ciągłości wyznaczonych przez nowoczesne rozwiązania wysokiej dostępności. Co gorsza, brakuje im 1,5 godziny do osiągnięcia wskaźnika RPO (zakładany punkt przywracania) oraz aż 4,5 godziny w stosunku do współczesnych standardów ciągłości.

Nie ma wątpliwości, że era ciągłego funkcjonowania firm już nadeszła, konkluduje raport. Oznacza to dyrektorzy ds. IT najwyraźniej zdają sobie już z tego sprawę, ponieważ 78 proc. badanych planuje zmienić swój produkt do ochrony danych w ciągu najbliższych dwóch lat, aby osiągnąć wymagany stopień dostępności.

Badanie Veeam Data Center Availability Report 2014 opiera się na badaniu internetowym przeprowadzonym wśród 760 dyrektorów ds. IT w firmach zatrudniających ponad 1000 pracowników w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Włoszech, Holandii, Szwajcarii, Brazylii, Australii i Singapurze. Przeprowadzone zostało na zlecenie Veeam przez Vanson Bourne, niezależną organizację badań rynkowych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200