ITU: rządy chcą, aby Internet był tańszy

Obniżenie cen Internetu szerokopasmowego do 2015 r. to jeden z celów jaki wyznaczyli sobie uczestnicy tegorocznych prestiżowych targów telekomunikacyjnych ITU Telecom World 2011 w Genewie. Mają oni również stworzyć strategię promowania Internetu szerokopasmowego.

W czasie szczytu poświęconego Internetowi szerokopasmowemu, który rozpoczął tegoroczne targi ITU, uczestnicy zobowiązali się do szeregu działań mających na celu popularyzację Internetu szerokopasmowego na świecie m.in. opracowania do 2015 roku strategii promowania Internetu szerokopasmowego i obniżenia cen Internetu szerokopasmowego poprzez działania odpowiednich regulatorów. Chcą oni również, by w ciągu najbliższych dwóch lat 60% ludności świata (w państwach rozwijających się 50%, zaś w państwach najmniej rozwiniętych - 15%) miało dostępu do Internetu.

W szczycie wzięli udział szefowie państw i rządów oraz przedstawiciele biznesu z całego świata. Polskę reprezentowała podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Magdalena Gaj. W targach w Genewie wzięły też udział firmy partnerskie tj. Telekomunikacja Polska wraz z Orange Labs, Netia, Comarch, Cyfrowy Polsat, P4, Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna, Oxycom i DGT.

Zobacz również:

  • Podsumowanie IFA 2023 okiem redakcji Computerworld
  • ONZ rekrutuje roboty, aby osiągnąć globalne cele rozwoju
  • Więcej szybkiego internetu w całej Polsce
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200