IPN z własnym hackathonem

Po „Grze szyfrów” IPN poszukuje scenariusza kolejnej historyczno-edukacyjnej gry komputerowej. Do 14 marca nauczyciele mogą zgłaszać grupy uczniów do pierwszego hackathonu IPN

Vaniere College/Flickr. Licencja CC.

Pod hasłem „Zakoduj historię przyszłości!” Instytut Pamięci Narodowej organizuje HISTHACK – maraton programowania dla uczniów szkół ponadpodstawowych z całej Polski.

W HISTHACKU mogą wziąć udział sześcioosobowe zespoły (5 uczniów i nauczyciel) reprezentujące tę samą placówkę. Zespoły mogą się zgłaszać do 14 marca 2023 roku.

Zobacz również:

  • Lider polskiej branży gamingowej przejęty przez Chińczyków

Pierwszy etap konkursu to opracowanie koncepcji scenariusza historyczno-edukacyjnej gry komputerowej dotyczącej historii Polski lat 1917-1990. Twórcy scenariusza mogą czerpać inspirację z „Gry Szyfrów”, projektu gamingowego Instytutu Pamięci Narodowej, włączonego w 2022 r. do programu nauczania jako treści rekomendowane.

Jury wyłoni po jednej drużynie z każdego województwa. Zwycięzcy I etapu otrzymają nagrodę w wysokości 4 000 zł brutto i zostaną zaproszeni do udziału w II etapie HISTHACKA.

Drugi etap konkursu zostanie rozegrany podczas Kongresu Pamięci Narodowej organizowanego przez IPN w dniach 13-14 kwietnia 2023 r. na Stadionie Narodowym w Warszawie. W ciągu dwóch dni maratonu gamingowego uczestnicy wydarzenia będą musieli znaleźć rozwiązanie problemu, o którym Organizator poinformuje ich na początku imprezy.

Nagrody:

I miejsce: Gogle Oculus Quest II dla każdego z uczestników i 3 zestawy gogli dla szkoły

II miejsce: Vouchery podarunkowe o wartości 500 zł i gogle Oculus Quest II dla szkoły

III miejsce: Vouchery podarunkowe o wartości 250 zł i gogle Oculus Quest II dla szkoły

Wypełnij poniższy formularz, przedstaw pomysł na scenariusz gry historycznej i razem ze swoim zespołem weź udział w HISTHACK – pierwszym hackathonie organizowanym przez Instytut Pamięci Narodowej podczas Kongresu Pamięci Narodowej w dniach 13-14 kwietnia 2023 roku.

Więcej informacji pod linkiem.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200