ICG inwestuje w samoobsługę i szkolenia

Poznańska spółka ICG Wdrożenia SAP podpisała umowę z jedenastoosobową grupą pracowników działu automatyki bankowej w firmie Sygnity. Stworzą oni w ramach ICG Wdrożenia SAP komórkę odpowiedzialną za rozwój rozwiązań samoobsługowych do systemów ERP.

"Według moich szacunków rynek rozwiązań samoobsługowych dla ERP jest wart około 20 milionów złotych. Interaktywne kioski mogą dostarczać rozmaite funkcjonalność np. samofakturowania (self-billing) lub kadrowe, informując pracowników o wysokości wynagrodzenia lub ilości możliwego urlopu. Przy okazji potrafią być świetnym medium do promocji produktów i usług" - mówi Bartosz Jabłoński, dyrektor ds. strategii rozwoju w firmie ICG Wdrożenia SAP. Zapowiada także dalszy dynamiczny rozwój firmy.

W ciągu ostatniego roku firma ICG Wdrożenia SAP z lokalnej spółki zatrudniającej 16 osób przekształciła się w ponad 80 osobową firmę z oddziałem w Warszawie oraz planami na otwarcie biur we Wrocławiu i Katowicach.

ABAP w ramach EFS

W ICG stworzony został specjalny dział odpowiedzialny za obsługę programów unijnych oraz szkolenia współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Ma on już na swoim koncie pierwsze sukcesy. Firma ICG Wdrożenia SAP zdobyła 2 miliony złotych na szkolenia z programowania ABAP, w ramach programu podnoszącego kwalifikacje kadr. Oferta kierowana jest do osób zajmujących się zawodowo programowaniem, będących pracownikami firm lub prowadzących własną działalność gospodarczą.

Szkolenia prowadzone przez ICG są dofinansowane nawet w 80%, co oznacza, iż przeciętny koszt dnia szkoleniowego kształtuje się w granicach 350 zł. Warsztaty prowadzą wykwalifikowani trenerzy z firmy ICG. Roczny projekt obejmie ponad 300 dni szkoleniowych. Tematyka kursów obejmuje cały zakres funkcjonalny zagadnień związanych z programowaniem w języku ABAP, m.in. programowanie dialogowe, programowanie zmian w bazie danych, rozszerzenia i modyfikacje.

Jak mówią sami przedstawiciele firmy szkolenia to dla ICG Wdrożenia SAP przede wszystkim metoda na przygotowanie klientów do wdrożenia. "Podejmując decyzję o wdrożeniu systemu zintegrowanego większość przedsiębiorstw nie zna narzędzia na jakie się decyduje, przez co powstaje trudność jednoznacznego określenia oczekiwań odnośnie systemu. Poznaje je dopiero w trakcie wdrożenia. To jednak często sprawia, że założenia wypracowane na początku wdrożenia są rozbieżne z jego efektem. Szkolenia pomagają we wstępnym zapoznaniu się z systemem i zwiększają świadomość narzędzia jakim jest system ERP" - mówi Bartosz Jabłoński.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200