IBM zainwestuje 1 mld USD w rozwój bezprzewodowego Internetu w Europie

Firma liczy, że przedsiębiorstwa ze Starego Kontynentu coraz chętniej będą udostępniać bezprzewodowe serwisy swoim klientom i pracownikom, korzystającym z telefonów komórkowych, komputerów naręcznych lub innych urządzeń.

IBM w ciągu najbliższych dwóch lat zamierza przeznaczyć 1 mld USD oraz zatrudnić 2,5 tys. pracowników do obsługi serwisów bezprzewodowych w Europie. Inwestycja ta związana jest z umacnianiem pozycji firmy na dynamicznie rozwijającym się rynku bezprzewodowego Internetu. Big Blue zamierza oferować usługi konsultingowe i integracyjne oraz dostarczać firmom oprogramowanie wspomagające tworzenie infrastruktury bezprzewodowej.

Większa część zadeklarowanej sumy ma być przeznaczona na pozyskanie odpowiedniego personelu. IBM zamierza zatrudnić konsultantów, integratorów systemów, specjalistów od bezpieczeństwa oraz pracowników do tworzenia i obsługi portali bezprzewodowych.

Dodatkowo producent chce także nawiązać współpracę ze podmiotami specjalizującymi się w rynku bezprzewodowym. Może to zaowocować przejęciami innych firm oraz inwestycjami w różne przedsięwzięcia z tego rynku - zapowiadają przedstawiciele IBM-a.

Zdaniem analityków, jeżeli koncern rozsądnie dobierze partnerów, może stać się poważnym konkurentem na tym rynku. Świadczyć mogą o tym chociażby dotychczasowe kontrakty IBM-a w Europie. Wśród jego partnerów znajdują się takie firmy jak Nokia, Motorola, Symbian oraz szereg mniejszych przedsiębiorstw, działających na rynku bezprzewodowym.

IBM jest obecnie zaangażowany w ponad 220 różnego rodzaju projektów na naszym kontynencie. W jego ofercie znajdują się produkty dedykowane na rynek sieci bezprzewodowych (np. WebSphere Everyplace oraz bezprzewodowa wersja platformy komunikacyjnej MQ).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200