IBM wprowadza nowy model współpracy z partnerami

IBM od dawna ma rozbudowany ekosystem partnerów. W tym roku firma decyduje się na ważne zmiany i nowy program współpracy – IBM Partner Plus, który ma być motorem wzrostu dla nowych i istniejących partnerów, w tym resellerów, hiperskalerów, dostawców technologii, niezależnych sprzedawców oprogramowania oraz integratorów systemów, którzy zyskają lepszą kontrolę nad swoim potencjałem biznesowym.

IBM wprowadza nowy model współpracy z partnerami

Fot. mat. IBM

Jak podają przedstawiciele firmy, IBM Partner Plus oznacza dla partnerów klarowne, proste i nowoczesne doświadczenie użytkownika. Poprzez pogłębienie wiedzy technicznej i wykazanie sukcesu sprzedażowego, uczestnicy programu mogą uzyskać dostęp do trzech poziomów - Srebrnego, Złotego i Platynowego - które zapewniają korzyści w wymiarze finansowym, wchodzenia na rynek oraz edukacji. W nowym programie certyfikaty techniczne będą standaryzowanym miernikiem umiejętności, a walidowane rozwiązania będą świadczyć o fachowości. Ulepszony Portal Partnerski IBM konsoliduje i uwzględnia całą wiedzę ekspercką, przychody i transakcje, a każdy partner zyskuje jasny obraz swoich postępów w programie.

„IBM Partner Plus wprowadza nowy sposób dostarczania przez IBM wartości nowym i dotychczasowym partnerom, pomaga im zdobywać umiejętności, szybciej rozwijać się i więcej zarabiać” - mówi Kate Woolley, dyrektor generalna IBM Ecosystem. „Usłyszeliśmy od partnerów, że chcieliby uproszczonego doświadczenia użytkownika, które pomogłoby odnosić sukcesy z ich klientami. Jestem przekonana, że wprowadzone zmiany połączone z inwestowaniem w nasz ekosystem sprawią, że IBM stanie się najchętniej wybieranym partnerem w branży. Pragniemy wspólnie napędzać wzrost partnerów, klientów oraz IBM”.

Zobacz również:

  • IBM zapewnia: system AIX będzie dalej rozwijany

IBM Partner Plus jest wynikiem obranej przez firmę ścieżki, polegającej na postawieniu partnerów w centrum realizowanej przez IBM strategii wejścia na rynek. Rozwiązanie ma być motorem wzrostu, wykorzystującym możliwości wartego bilion dolarów rynku chmury hybrydowej i AI. IBM zainwestował w zwiększenie roli partnerów i przyspieszenie generowanej przez nich sprzedaży. Jednocześnie firma dąży do tego, aby nowy ekosystem stał się preferowaną drogą wejścia na rynek, poprzez optymalne połączenie technologii, usług i wiedzy konsultingowej. W celu zagwarantowania ciągłego wzrostu, IBM zwiększy swoje możliwości wspierania partnerów poprzez podwojenie liczby specjalistów ds. obsługi marki i specjalistów technicznych, zajmujących się partnerami, aby wesprzeć ich w poszukiwaniu i pozyskiwaniu dodatkowych klientów.

„Program partnerski IBM Partner Plus otwiera nowe możliwości, które pozwolą jeszcze wydajniej podnosić kwalifikacje. Uczestnictwo w programie przekłada się przede wszystkim na bardziej kompleksowe wsparcie techniczne naszych klientów. Dzięki temu możemy oferować rozwiązania wykorzystujące technologię IBM, skutecznie wspierając działalność poszczególnych przedsiębiorstw. Widzimy, że IBM podchodzi w sposób odpowiedzialny do sygnałów płynących z rynku i stale dostosowuje swoje narzędzia, tak aby maksymalnie wspierać swoich partnerów, pozwalając im osiągać sukces, równocześnie nagradzając inwestycje, które napędzają wzrost” -podkreśla Jarosław Łukasiewicz, CEO Vetasi.

Program IBM Partner Plus łączy w jeden zintegrowany ekosystem wszystkie typy i programy partnerskie - niezależnie od tego, czy sprzedają, budują na technologii IBM, czy z nią współpracują lub świadczą usługi dla technologii IBM. Na przykład, aby pomóc rozszerzyć możliwości rynkowe i stworzyć nowe źródła przychodów dla swojego ekosystemu, IBM niedawno umożliwił partnerom w Ameryce Północnej odsprzedaż produktów IBM za pośrednictwem innych platform chmurowych. Pozwala to niezależnym producentom oprogramowania wykorzystywać IBM Software we własnych rozwiązaniach. Natomiast sprzedaż prowadzona przez partnerów i realizowana za pośrednictwem platformy handlowej przekłada się na ich postępy w programie IBM Partner Plus.

Partnerzy mogą awansować na wyższe poziomy, aby odblokować korzyści i programy generowania popytu. Te z kolei mogą prowadzić do nawet trzykrotnego wzrostu całkowitej inwestycji ze strony IBM. IBM Partner Portal daje partnerom wgląd w czasie rzeczywistym w rabaty partnerskie, do których są uprawnieni, pozwala przewidzieć potencjalne zyski oraz zawiera zautomatyzowany mechanizm dostępu do umów, który pomaga im w generowaniu wysokiej jakości leadów. Rozwiązanie to usprawniło rejestrację transakcji i dało partnerom dostęp do ponad 7000 potencjalnych transakcji o wartości ponad pół miliarda dolarów na całym świecie. Inwestycje IBM w kampanie co-marketingowe i wsparcie co-sellingowe z partnerami mogą być kolejnym czynnikiem pomocnym we wprowadzaniu rozwiązań na rynek i generowaniu popytu.

Wdrożenie IBM Partner Plus zaczęło się od wydania październikowych certyfikatów technicznych i materiałów sprzedażowych, które wygenerowały ponad 15000 zapisów na certyfikaty, sprzedażowe i techniczne. Oferowanie partnerom szkoleń, możliwości i zasobów w zakresie sprzedaży, które są dostępne dla pracowników IBM bezpłatnie, może pomóc lepiej przygotować ich do odnoszenia sukcesów z klientami. Dodatkowo, dostęp do narzędzi IBM dla sprzedawców może pomóc w oferowaniu konkurencyjnych i przejrzystych cen. Partnerzy mogą również uczestniczyć w kwartalnych spotkaniach IBM Sales Kickoffs razem ze sprzedawcami IBM, a także brać udział w sesjach szkoleniowych na żywo oraz w innych globalnych wydarzeniach związanych z doradztwem technicznym, aby podnosić kwalifikacje, zwiększać renomę i nawiązywać kontakty z ekspertami technicznymi. Dla nowych partnerów IBM uruchamia program IBM New Partner Accelerator, który zapewnia onboarding, szkolenia i inne korzyści podczas pierwszych sześciu miesięcy udziału w programie, aby pomóc przyspieszyć osiągnięcie rentowności.

Partnerzy mogą rozwijać umiejętności, tworzyć rozwiązania i budować kompetencje sprzedażowe w zakresie technologii takich jak AI, bezpieczeństwo i chmura na otwartej platformie chmury hybrydowej dzięki wykorzystaniu ekspertów technicznych z IBM. IBM będzie również pomagał partnerom w opracowywaniu produktów o kluczowej funkcjonalności (MVP), proof of concept i niestandardowych demo, aby pomóc im w zdobyciu klientów i przyspieszeniu wzrostu. Ponadto, w miarę rozwoju firm partnerskich z IBM, mogą one uzyskać dodatkowe korzyści, które pomogą im rozszerzyć możliwości i znaleźć nowych klientów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200