IBM stawia na kompetencje sektora bankowego Europy Wschodniej

Słowenia (IDG PL) - W styczniu br. IBM Eastern Europe otworzył w Lublanie Kompetencyjne Centrum Bankowe BCC (Banking Competence Centre), którego zadaniem jest udzielanie pomocy szybko rozwijającym się bankom krajów Europy Wschodniej i Centralnej.

Słowenia (IDG PL) - W styczniu br. IBM Eastern Europe otworzył w Lublanie Kompetencyjne Centrum Bankowe BCC (Banking Competence Centre), którego zadaniem jest udzielanie pomocy szybko rozwijającym się bankom krajów Europy Wschodniej i Centralnej.

Przyczyn otwarcia BCC właśnie w dwumilionowej Słowenii można się doszukiwać wielu. Na pewno zaważyło stosunkowo duże nasycenie Słowenii produktami wytwarzanymi przez IBM (np. zainstalowano tu już ponad 200 bankomatów, podczas gdy w 38-milionowej Polsce jest ich niewiele ponad 120). Sprzyjająca była też zapewne bliskość do głównego centrum IBM EE zlokalizowanego w Wiedniu.

Cele

W IBM oceniono, że sektor bankowy krajów europejskich zmierzających ku gospodarce wolnorynkowej potrzebuje obecnie najwięcej inwestycji z zakresu technik komputerowych. Dlatego też postanowiono zgrupować w jednym miejscu zarówno produkty oferowane bankom przez IBM, jak i specjalistów, którzy potrafiliby zademonstrować ich działanie.

Wśród demonstrowanych technik można obejrzeć komputery osobiste (pod DOS-em i OS/2), aplikacje dla komputerów AS/400 i RS/6000, sieci lokalne, bankomaty i inne specjalizowane urządzenia na użytek sektora finansowego (automaty depozytowe, drukarki), systemy do transakcji Swift (Merva), techniki kart inteligentnych (Smartcards), metody komputerowego rozpoznawania podpisu odręcznego.

Goście BCC mogą obejrzeć również ProBranch - model organizacji nowoczesnego oddziału banku - od technik komputerowych w nim stosowanych po organizację jego pracy, a nawet aranżację wnętrz i zagospodarowanie przestrzeni użytkowej.

Możliwości

IBM EE BCC jest niewątpliwie pomocnym narzędziem do sprzedawania produktów i usług dla bankowców z Europy Wschodniej. Mieszczące się na kilku piętrach wieżowca w centrum Lublany biura BCC pozwalają zapoznać się z dużą paletą produktów, które mogą zainteresować nawet doświadczonych użytkowników.

Natomiast przyszłym wyzwaniem, które wkrótce stanie zapewne przed BCC, będzie międzynarodowe kojarzenie grup użytkowników podobnych produktów. Doświadczenie podpowiada, że ich spotkania są co najmniej tak samo potrzebne, jak prelekcje cenionych fachowców.


TOP 200