IBM rozszerza ofertę BI o pakiet Business Analytics Enterprise

Pakiet, który zawiera nowy IBM Analytics Content Hub, został zaprojektowany tak, aby umożliwić przedsiębiorstwom dostęp do narzędzi analitycznych i planistycznych od wielu dostawców w jednym pulpicie nawigacyjnym

IBM wprowadza na rynek pakiet do analizy danych biznesowych (BI) i analityki, nazwany Business Analytics Enterprise, który ma pomóc firmom w przełamaniu silosów danych i barier we współpracy spowodowanych stosowaniem różnych zestawów narzędzi analitycznych w różnych działach.

W ten sposób firmy mogą lepiej sprostać rosnącym wyzwaniom, takim jak zakłócenia w łańcuchu dostaw, niedobory siły roboczej i zmieniające się przepisy, twierdzi IBM.

Zobacz również:

  • Transformacja cyfrowa to zmiana firm i społeczeństw.
  • Data storytelling jako kluczowa umiejętność w podejmowaniu decyzji opartych na danych
  • IBM wycofa platformę Watson IoT w chmurze

Nowy pakiet - składający się z nowego Analytics Content Hub oraz ulepszonych wersji Planning Analytics with Watson i Cognos Analytics with Watson - zapewnia możliwości narzędzi analityki biznesowej w zakresie budżetowania, raportowania i prognozowania danych w różnych działach firmy.

Pakiet jest również próbą zwiększenia przez IBM udziału w rosnącym rynku oprogramowania analitycznego i business intelligence. Rynek, który obejmuje takich graczy jak Microsoft, Tableau, Incorta, Alteryx, Oracle i TIBCO Software, jest szacowany na około 7 miliardów dolarów, według firmy badawczej Gartner.

Analytics Content Hub umożliwia dostęp do analityki u różnych dostawców

Nowy Analytics Content Hub, według firmy, został zaprojektowany tak, aby umożliwić użytkownikom korporacyjnym dostęp do narzędzi analitycznych i planistycznych od wielu dostawców w jednym oknie lub pulpicie nawigacyjnym.

Dodatkowo, rozwiązanie to jest wyposażone w algorytmy, które mogą rekomendować treści zorientowane na role, aby pomóc użytkownikom w dotarciu do nowych historii, raportów i dashboardów z całej organizacji, aby pomóc w podejmowaniu decyzji.

Co więcej, Hub może analizować wzorce użytkowania, aby polecać treści, które są zgodne z konkretnymi zainteresowaniami użytkownika lub działu, twierdzi IBM.

Aktualizacje w IBM Cognos Analytics with Watson

W ramach nowego pakietu firma poinformowała, że aktualizuje istniejące wcześniej usługi analityczne - Cognos Analytics with Watson oraz Planning Analytics with Watson.

IBM Cognos Analytics with Watson, który jest opartym na AI samoobsługowym programem do tworzenia dashboardów i raportów, został zaktualizowany o możliwość uwzględnienia sezonów i innych, wielu czynników podczas wykonywania analizy trendów.

Dodatkowo IBM Planning Analytics with Watson, usługa oparta na AI, która pomaga usprawnić planowanie finansowe i operacyjne, ma być dostępna jako usługa na AWS jeszcze w tym roku, dodano.

Źródło: Infoworld

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200