IBM przejmuje serwis Weather.com

IBM ogłosił, że przejmuje dużą część firmy Weather Company oraz szereg opracowanych przez nią webowych technologii (w tym witrynę Weather.com), chcąc je wykorzystać do rozwijania swojej chmurowej platformy bazującej na superkomputerach Watson. Prace nad platformą Watson IoT Cloud będzie prowadzić powołany niedawno przez IBM oddział, któremu nadano nazwę Watson IoT Unit.

Stacja telewizyjna Weather Channel TV pozostaje nadal w rękach korporacji Weather Company. Oczekuje się, że transakcja – której wartość szacuje się na 2 mld USD - zostanie sfinalizowana w pierwszym kwartale 2016 r. Analitycy zwracają uwagę na fakt, że IBM zdecydował się wkroczyć śmielej na rynek rozwiązań IoT (Internet rzeczy) na początku tego roku. Korporacja ogłosiła wtedy, że będzie rozwijać tę technologię i przeznacza na początek na badania 3 mld USD.

Biorą pod uwagę akt, że firma Weather Company ma duże doświadczenia w sieciach IoT, nie ma się co dziwić, że IBM zdecydował się przejąć szereg opracowanych przez nią technologii. Dość powiedzieć, że Weather Company odbiera obecnie dane metereologiczne z wielu milionów czujników oraz przetwarza je i następnie udostępnia prognozę pogody każdego dnia ponad 40 mln użytkowników smartfonów.

Zobacz również:

  • Kolejna fala komputerów z ARM pojawi się pod koniec 2024 roku
  • To narzędzie pozwala w maksymalnym stopniu wykorzystać moc komputera kwantowego

IBM zapowiada, że zbuduje na bazie cyfrowej platformy, zbudowanej i używanej przez Weather Company do reklamowania produktów i usług, swoje własne rozwiązanie tego typu.

Big Blue przejawia ostatnio dużą aktywność nie tylko na polu rozwiązań IoT, ale również rozwija intensywnie technologię określaną mianem “cognitive computing’” (przetwarzania poznawcze). To specyficzny sposób przetwarzania danych, dzięki któremu komputer funkcjonuje i zachowuje się tak, jak ludzi mózg, to znaczy nabiera z czasem coraz większej wiedzy.

To właśnie dlatego IBM nawiązał w tym miesiącu współpracę z sześcioma firmami (Engage, Macaw Speech, Opentopic, StatSocial, Vennli i Domus Semo Sancus), z którymi będzie opracowywać aplikacje wykorzystujące technologię przetwarzania poznawczego.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200