IBM i Yahoo! celują w Google Mini

Współpraca pomiędzy IBM i Yahoo! zaowocowała udostępnieniem bezpłatnego narzędzia do przeszukiwania zasobów korporacyjnych sieci.

Współpraca pomiędzy IBM i Yahoo! zaowocowała udostępnieniem bezpłatnego narzędzia do przeszukiwania zasobów korporacyjnych sieci.

Partnerstwo tych firm może wkrótce zmienić obraz rynku najtańszych rozwiązań wyszukiwawczych, w szczególności zagrozić pozycji Google i jego urządzeń Mini.

Google w urządzeniach z serii Mini instaluje oprogramowanie umożliwiające wyszukiwanie od 50 tys. dokumentów (wersja za 2 tys. USD) do 300 tys. dokumentów (9 tys. USD). Aplikacja IBM OmniFind Yahoo Edition może indeksować do 500 tys. dokumentów obsługując 200 typów plików i jest dostępna bezpłatnie. Z IBM OmniFind Yahoo Edition można korzystać za pośrednictwem klasycznej przeglądarki internetowej. Interfejs przypomina strony Yahoo! Niemniej istnieje opcja stworzenia dwóch innych interfejsów. Okienko wyszukiwania może zostać wbudowane w istniejącą stronę WWW. Możliwe jest także stworzenie własnego interfejsu z wykorzystaniem dostarczonych API. Oprogramowanie korzysta z motoru wyszukiwawczego Yahoo!

IBM oferuje też komercyjne rozwiązanie OmniFind Enterprise Edition, którego funkcjonalność może zostać dodatkowo rozbudowana o OmniFind Discovery Edition. Jest to wersja wzbogacona o funkcje kontekstowego wyszukiwania i dostarczania wiadomości, z możliwością dostosowania do potrzeb platform e-commerce i CRM. Wedle deklaracji IBM możliwe jest uaktualnienie z darmowej OmniFind Yahoo Edition do komercyjnej wersji oprogramowania, jednak wymaga to ponownego utworzenia indeksu zasobów. Koncern zapowiada uproszczenie tego procesu.


IBM Think Digital Summit Poland, 16-17 września 2020
TOP 200