IBM i Siebel nawiązały współpracę w zakresie rozwiązań CRM
- Wojciech Łęgowski,
- 02.11.1999
IBM i Siebel Systems podpisały porozumienie, w ramach którego będą wspólnie tworzyć i wprowadzać na rynek rozwiązania z zakresu zarządzania kontaktami z klientami (CRM).
IBM i Siebel Systems podpisały porozumienie, w ramach którego będą wspólnie tworzyć i wprowadzać na rynek rozwiązania z zakresu zarządzania kontaktami z klientami (CRM). Ma to zaowocować powstaniem serii aplikacji CRM współpracujących z bazą danych DB2 IBM-a, przeznaczonych do pracy na serwerach RS/6000, S/390, NUMA-Q i AS/400. Umowa nie ma jednak charakteru wyłączności i każda ze stron może zawierać podobne umowy z innymi producentami.
Wspólne działania mają pomóc obu firmom w umocnieniu pozycji na rynku wobec największego ich konkurenta, jakim jest firma Oracle. Zamierza ona w przyszłym roku wprowadzić na rynek pakiet Oracle Applications 11i, uzupełniony m.in. o kompleksowe rozwiązanie CRM.
Na początku października br. Siebel rozszerzył swoją ofertę internetowych aplikacji front-office o wersje współpracujące z DB2 Universal Database.