IBM i HP - dwie najbardziej "zielone" firmy IT

Firmy, które chcą budować "zielone" centra danych - oszczędzając w ten sposób energię oraz przyczyniając się do zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska naturalnego - oczekują, że specjaliści wskażą im dostawców i technologie, które pozwolą im to osiągnąć.

Pewną pomocą może być w takiej sytuacji raport, którego autorem jest Simon Mingay, analityk pracujący w firmie Gartner. Raport został opracowany we współpracy z World Wildlife Fund. Simon Mingay wysłał do 24 wiodących dostawców rozwiązań informatycznych na całym świecie ankietę zawierającą 82 pytania, starając się w ten sposób znaleźć odpowiedź na dwa pytania: która z ankietowanych firm stosuje u siebie "zielone" rozwiązania oraz jakie "zielone" produkty dany dostawca oferuje klientom.

Kilku znanych dostawców (w tym AT&T, Microsoft, Oracle i Sun) odmówiło niestety wypełnienia ankiety. Po przeanalizowaniu odpowiedzi okazało się, że najlepiej prezentuje się IBM, twórca wielu inicjatyw zmierzających do oszczędzania energii. Wysoką pozycję na liście zajął również HP, jeden z największych producentów serwerów, sprzętu sieciowego i pamięci masowych.

Zobacz również:

  • Akcje Intel spadają - winna rosnąca konkurencja w AI
  • Wielka inwestycja Atmana w przetwarzanie danych
  • Polcom - jeszcze więcej środków na inwestycje

Nieco gorzej została oceniona przez Gartnera firma Cisco, po której można by się spodziewać nieco więcej w tak ważnej kwestii jak "zielone" technologie. To samo można powiedzieć o firmach Nortel, Dell i Lenovo, które uplasowały się w środku całej stawki.

Zaskakiwać może fakt, że Google nie został wcale oceniony wysoko. Firma eksploatuje obecnie ponad milion serwerów i dlatego mogłaby przyczynić się walnie do oszczędzania energii. Jednak ankieta dowodzi, że Google nie ma jasno sprecyzowanej strategii dotyczącej tej kwestii. Dlatego Gartner konkluduje, że Google sprawił przykrą niespodziankę. Biorąc pod uwagę globalne korporacje, bardzo dobrze zostały ocenione British Telecom, Ericsson i Fujitsu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200