IBM i Alcatel współpracują nad ujednoliconą komunikacją

Od 2003 r. Alcatel i IBM prowadzą wspólnie prace, których celem jest zaoferowanie przedsiębiorstwom kompleksowego rozwiązania, łączącego narzędzia sieciowe z usługami komunikacyjnymi w czasie rzeczywistym.

Rozwiązanie będzie obejmować pakiet aplikacji komunikacyjnych Alcatel OmniTouch Unified Communication zintegrowany z technologią Workplace pochodzącą od IBM. Umożliwi ono firmom wdrożenie ujednoliconego i bezpiecznego biura wirtualnego opartego na otwartych standardach. Integracja ujednoliconych usług komunikacyjnych z narzędziami sieciowymi umożliwia obniżenie kosztów, zwiększenie produktywności oraz szybsze realizowanie procesów biznesowych.

Wdrożenie rozwiązania pozwoli użytkownikom wysyłać i odbierać wiadomości głosowe, otrzymywać powiadomienia o ważnych wiadomościach odebranych przez ich telefony komórkowe oraz komunikować się (sześć wersji językowych) w czasie rzeczywistym. Rozwiązanie usprawni organizowanie telekonferencji „na żądanie” poprzez automatyczną lokalizację uczestników na podstawie książek adresowych lub list obecności oraz ma zapewnić bezpośredni dostęp z portalu przedsiębiorstwa do urządzeń umożliwiających komunikację w czasie rzeczywistym.

Zobacz również:

Ponadto klienci będą mogli korzystać z automatycznego wybierania numerów telefonicznych lub szybko je wyszukiwać dzięki specjalnemu interfejsowi użytkownika, mając dostęp do osobistej książki adresowej w programie IBM Lotus Notes lub do firmowej książki adresowej z dowolnego terminala: cyfrowego asystenta osobistego (PDA), pagera, bezprzewodowego laptopa lub komputera stacjonarnego oraz przez telefon komórkowy czy stacjonarny.

Współczesne firmy muszą zarządzać coraz większą liczbą mediów komunikacyjnych (poczta elektroniczna, telefaks, przesyłanie wiadomości głosowych, natychmiastowe przesyłanie wiadomości, SMS), z których coraz częściej korzystają mobilni użytkownicy, rozproszeni w odległych ośrodkach (biuro, telepraca, podróże służbowe, miasteczko akademickie) i posługujący się zaawansowanymi terminalami komunikacyjnymi.

Do obniżenia tych kosztów eksploatacyjnych są potrzebne nowe rozwiązania wykorzystujące możliwości komunikacji IP. Według analityków COMMfusion, wartość rynku ujednoliconej komunikacji wzrośnie z 289 mln USD w 2002 r. do 762 mln USD w 2006 r. Wzrost ten jest po części efektem rozpowszechniania się technologii IP (stale rośnie liczba użytkowników terminali bezprzewodowych), a także wprowadzenia udoskonaleń w technologiach rozpoznawania głosu.


TOP 200