IBM/Lotus pracuje nad nowymi usługami telefonicznymi
- Janusz Chustecki,
- 07.04.2005, godz. 07:25
IBM/Lotus wprowadzi na rynek pod koniec br. technologię, która pozwoli użytkownikom integrować VoIP (oraz inne usługi telefoniczne) z aplikacjami produkcyjnymi.
Technologia nosi nazwę SPI (Service Provider Interface) i jest przeznaczona głównie dla dostawców usług, ale może być też interesująca dla przedsiębiorstw (np. do wzbogacania konferencji webowych o usługi telefoniczne).
Oczekuje się, że SPI będzie współpracować z takimi produktami, jak: IBM/Lotus Instant Messaging and Web Conferencing Server, Domino oraz Workplace.
Zobacz również:
IBM/Lotus oferuje obecnie dodatek noszący nazwę Web Conferencing Audio Adapter for Premiere Conferencing. Jest to firmowy interfejs, który zawiaduje wszystkimi usługami telefonicznymi świadczonymi w ramach platformy IBM Web Conferencing, wykorzystując do tego celu zewnętrzne oprogramowanie Premiere Conferencing.
W tym samym czasie gdy IBM/Lotus podjął decyzję o opracowaniu interfejsu SPI, Microsoft dodaje opcje telefoniczne do swojego oprogramowania Live Communication Server 2005 oraz nowego klienta Office Communicator, który będzie mógł być wykorzystywany, po zintegrowaniu z aplikacjami PBX, do kontrolowania rozmów telefonicznych. Microsoft współpracuje na tym polu z Alcatelem i Siemensem.