Huawei razem z Sygnity chce podbić Europę

Obok dotychczas obsługiwanego rynku operatorów telekomunikacyjnych chiński dostawca sprzętu telekomunikacyjnego chce w Europie docierać do przedsiębiorstw oraz klientów końcowych. Pomóc ma w tym właśnie umowa z Sygnity.

Firmy ujawniły szczegóły współpracy, o której informowaliśmy wcześniej. "Jednym z naszych obecnych priorytetów jest wzmocnienie pozycji Huawei w Europie i zwiększenie naszego udziału w tym rynku. Partnerstwo z Sygnity jest jednym z elementów planu realizacji tego celu. Szacujemy, że dzięki tej współpracy nasze przychody na rynku europejskim znacząco wzrosną" - mówi Tony Liu, wiceprezes Huawei na region Europy Środkowo-Wschodniej oraz Skandynawii. Dla firm spółka chce oferować rozwiązania sieciowe, technologię IP, serwery, pamięci masowe, a także usługi chmurowe. Jak powiedział Tony Liu, ambicją Huawei jest osiągnięcie pozycji jednego z czterech największych dostawców IT. Rozwiązania dla firm Huawei będzie sprzedawać poprzez partnerów, produkty konsumenckie - bezpośrednio.

Z kolei Sygnity jako dystrybutor na zagranicznych rynkach będzie w pierwszej kolejności oferować produkty Huawei, a w kolejnym etapie - niektóre własne rozwiązania dostarczane w pakietach z produktami nowego partnera. "Współpraca z Huawei pozwoli nam urzeczywistnić plany wyjścia z działalnością poza Polskę, a co za tym idzie, konsekwentnie i z powodzeniem, realizować założenia planu rozwoju spółki. Ta obecność poza granicami kraju będzie dla nas jednym ze stożków wzrostu. Zakładamy że dzięki współpracy z Huawei do 2013 roku osiągniemy przychody rzędu 100 mln złotych" - mówi Norbert Biedrzycki, prezes zarządu Sygnity. Do końca 2012 z tytułu zagranicznej działalności we współpracy z chińskim partnerem spółka spodziewa się przychodów rzędu 30-40 mln zł. "Szacowany 'miks' przychodów to 60% produkty IP, 10% wideokonferencje i 30% rozwiązania własne" - mówi prezes Sygnity. Norbert Biedrzycki podkreśla, że pomysł na nawiązanie tego typu umowy wynikał z analizy rynku i dopasowania planów ekspansji obu spółek. Zbieżne są również obsługiwane przez obie firmy sektory - użyteczności publicznej, bankowości i finansów, administracji oraz MSP.

Zobacz również:

  • Pierwsza europejska fabryka firmy Huawei powstanie we Francji

Nowy obszar działania Sygnity i Huawei to cztery kraje północnej Europy, rozwinięte pod względem zastosowania sieciowych rozwiązań: Dania, Finlandia, Norwegia, Szwecja oraz 12 krajów południowej Europy z bardzo dużym potencjałem wzrostu w zakresie IP: Austria, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria , Chorwacja, Grecja, Węgry, FYROM (Macedonia), Mołdawia, Serbia, Czarnogóra, Rumunia, Słowenia. W 16 krajach objętych umową Sygnity buduje własną sieć partnerską, a w niedalekiej przyszłości będzie bezpośrednio obecne w kilku z wymienionych krajów.

Jak podaje spółka, do tej pory podpisane zostały listy intencyjne z kilkunastoma partnerami w Austrii, Rumunii, Chorwacji, Grecji i na Węgrzech. Podpisane zostały także listy intencyjne z lokalnymi przedstawicielami handlowymi z doświadczeniem w sprzedaży infrastruktury B2B. Budowa sieci serwisowej będzie przebiegać w oparciu o lokalnych partnerów, w toku jest budowa sieci partnerów integracyjnych. W większości przypadków wdrożenia będą prowadzone zasobami mieszanymi Sygnity i lokalnego partnera.

Wedle zapowiedzi 2012 roku zakończona ma być lokalizacja językowa i dostosowanie do przepisów prawnych dla 11 pakietów własnego oprogramowania i rozwiązań Huawei. Przykładowe systemy Sygnity sprzedawane wraz z technologią IP (infrastrukturą, routerami i switchami) od chińskiego partnera to: iSygnum - system bankowości, elektronicznej, E-Ticket - System Operatora Karty Miejskiej, Energy -System Operatorów Sieci, ERPort - Zintegrowany system do Zarządzania Portem Lotniczym. "Mamy produkty, które można łatwo przystosować do rynków zagranicznych. Po zmianach w firmie, mamy krótką ścieżkę decyzyjną, jesteśmy bardziej elastyczni. To ułatwia budowę zagranicznej sieci partnerów" - mówi Norbert Biedrzycki.

Sygnity stawia na IP i telekonferencje

Norbert Biedrzycki motywując nawiązanie współpracy z Huawei przywołał rynkowe analizy, wieszczące szybki wzrost tego rynku rozwiązań. W 2010 roku światowy rynek IP edge routers i carrier Ethernet switch wyniósł 17,9 miliardów USD i wzrósł ponad 20% rok do roku (dane za Frost&Sullivan) Według prognoz rynek będzie rósł nie mniej niż 17% rocznie do 2014 (Infonetics Research) Największy wzrost spodziewany jest w Ameryce Północnej, Południowej i Europie (odpowiednio 14%, 19%, 21% całego wzrostu) W Europie Wschodniej największy wzrost będzie przypadał na lata 2013-2015 i osiągnie ponad 25% (IDC). W 2015 roku światowy rynek systemów wideokonferencyjnych osiągnie poziom 10,8 miliardów USD (dane za Global Industry Analysts). Wzrost głównie w sektorach małych i średnich przedsiębiorstw, poprzez dedykowaną ofertę. W Europie spodziewany wzrost rynku w 2012 roku o ponad 75% (Frost&Sullivan)

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200