HP walczy z Lenovo o pozycję lidera w segmencie PC

Po latach dominacji na rynku komputerów osobistych HP może stracić pozycję lidera na rzecz Lenovo.

Według analityków IDC i Gartnera, obu producentów dzieli tylko 0,2% udziału rynkowego. O ile według szacunków IDC w III kwartale br. HP utrzymał pozycję, tak z analiz Gartnera wynika, że liderem jest już Lenovo. Światowy rynek komputerów osobistych kurczy się. Z analiz Gartnera wynika, że w skali ostatnich 12 miesięcy wartość tego segmentu branży IT spadła o 8,3%. W III kwartale br. na świecie sprzedano ok. 87,5 mln komputerów klasy PC. Zdaniem IDC, w skali roku sprzedaż komputerów PC spadła jeszcze bardziej, bo o 8,6%. Na spadek sprzedaży komputerów osobistych wpływa spowolnienie gospodarcze, rosnąca popularność zaawansowanych telefonów komórkowych i tabletów.

Eksperci firmy Gartner szacują, że w ujęciu ilościowym chiński koncern Lenovo kontroluje obecnie ok. 15,7% światowego rynku komputerów osobistych. Udział rynkowy HP analitycy Gartnera szacują na 15,5%. Na trzeciej pozycji analitycy IDC i Gartnera sklasyfikowali Della. Dwa kolejne miejsca w obu zestawieniach zajęły Acer i Asus.