HP odzyskał pozycję lidera

W II kw. br. HP odnotował 38% wzrost sprzedaży komputerów w Polsce, zwiększając swój rynkowy udział do 6,8%. Z szacunków Gartner Dataquest wynika, że koncern uzyskał prym także w segmencie komputerów przenośnych, prześcigając dotychczasowego lidera – Toshibę.

Gartner Dataquest - sprzedaż komputerów w II kwartale

Gartner Dataquest - sprzedaż komputerów w II kwartale

Według raportu Gartnera w II kw. na polskim rynek sprzedanych zostało łącznie prawie 269 tys. komputerów, co w stosunku rocznym oznacza 14,3% wzrost. W rankingu producentów pierwsze miejsce zajmuje obecnie HP. Na następnych miejscach uplasowały się NTT (lider w segmencie desktop), Action, Dell, Optimus. Spadek sprzedaży odnotowały m.in. JTT, Toshiba czy .

Gartner Dataquest: sprzedaż notebooków w II kwartale

Gartner Dataquest: sprzedaż notebooków w II kwartale

W okresie kwiecień-czerwiec HP odnotował rekordowy 46-proc. wzrost sprzedaży komputerów przenośnych, wprowadzając na rynek 6,75 tys. urządzeń. Gartner szacuje, że firmie udało się tym samym zwiększyć udział w polskim rynku notebooków do blisko 20%, kosztem notującej spadek sprzedaży Toshiby. Łącznie w II kw. na krajowy rynek trafiło ok. 34,1 tys. notebooków.

Zbliżone wyniki badań dla polskiego rynku przedstawiło także IDC. Firma wyżej szacuje jednak sprzedaż Toshiby. Według IDC producent ten, mimo postępującego spadku sprzedaży, jest wciąż numerem jeden w segmencie mobilnym.