HP odzyskał pozycję lidera

W II kw. br. HP odnotował 38% wzrost sprzedaży komputerów w Polsce, zwiększając swój rynkowy udział do 6,8%. Z szacunków Gartner Dataquest wynika, że koncern uzyskał prym także w segmencie komputerów przenośnych, prześcigając dotychczasowego lidera – Toshibę.

Gartner Dataquest - sprzedaż komputerów w II kwartale

Gartner Dataquest - sprzedaż komputerów w II kwartale

Według raportu Gartnera w II kw. na polskim rynek sprzedanych zostało łącznie prawie 269 tys. komputerów, co w stosunku rocznym oznacza 14,3% wzrost. W rankingu producentów pierwsze miejsce zajmuje obecnie HP. Na następnych miejscach uplasowały się NTT (lider w segmencie desktop), Action, Dell, Optimus. Spadek sprzedaży odnotowały m.in. JTT, Toshiba czy Vobis.

Gartner Dataquest: sprzedaż notebooków w II kwartale

Gartner Dataquest: sprzedaż notebooków w II kwartale

W okresie kwiecień-czerwiec HP odnotował rekordowy 46-proc. wzrost sprzedaży komputerów przenośnych, wprowadzając na rynek 6,75 tys. urządzeń. Gartner szacuje, że firmie udało się tym samym zwiększyć udział w polskim rynku notebooków do blisko 20%, kosztem notującej spadek sprzedaży Toshiby. Łącznie w II kw. na krajowy rynek trafiło ok. 34,1 tys. notebooków.

Zobacz również:

Zbliżone wyniki badań dla polskiego rynku przedstawiło także IDC. Firma wyżej szacuje jednak sprzedaż Toshiby. Według IDC producent ten, mimo postępującego spadku sprzedaży, jest wciąż numerem jeden w segmencie mobilnym.