HP Polska wchodzi w e-commerce

Warszawska firma APN Promise jako pierwsza w naszym kraju uruchomiła sklep internetowy działający pod marką HP. W sumie do końca roku w programie e-channel (Internetowych partnerów biznesowych) tej amerykańskiej korporacji weźmie udział 4-5 polskich partnerów.

Oficjalne podpisanie umowy partnerskiej pomiędzy firmami Hewlett-Packard Polska a APN Promise nastąpi 31 maja 2000 roku. Jednak już od dziś klienci mogą dokonywać wirtualnych zakupów w sklepie opatrzonym logo HP. W ofercie sklepu prowadzonego przez APN Promise na potrzeby HP dostępna jest pełna gama towarów tego dostawcy. Jak zapewniają przedstawiciele firmy APN Promise, w przyszłości skrócenie łańcucha dostaw ma spowodować, że towar oferowany w sieci będzie nawet o 30 proc. tańszy w stosunku do tradycyjnego kanału sprzedaży. Ponad to dzięki bezpośredniemu połączeniu z fabryką HP we Francji, sklep będzie mógł zamawiać specjalne konfiguracje komputerów z 14 dniowym terminem dostawy do klienta.

- Pierwszy internetowy sklep naszej firmy, uruchomiony wspólnie z APN Promise, jest częścią korporacyjnego programu o nazwie e-channel. Nasza nowa strategia zakłada uruchomienie, wspólnie z partnerami, kilku tego typu placówek w każdym z krajów – informuje Katarzyna Wiśniewska, channel marketing manager HP.

Rozwiązanie przygotowane dla HP przez APN Promise powstało na bazie blisko trzyletnich doświadczeń w handlu internetowym tej spółki. W ubiegłym roku sklep internetowy, prowadzony przez APN Promise zanotował przychody rzędu 500 tys. zł. Piotr Paszczyk, z zarządu firmy ma nadzieję, że w 2000 roku przychody z handlu elektronicznego wzrosną do 2,5 mln zł. Trzeba jednak zaznaczyć, iż kwota ta obejmuje zsumowaną sprzedaż dwóch prowadzonych przez tą firmę sklepów.

HP prowadzi zaawansowane rozmowy na temat uruchomienia kolejnych, konkurencyjnych względem APN Promise, sklepów internetowych z firmami Office Depot oraz Logon. Start kolejnych przedsięwzięć nastąpi jednak najprawdopodobniej dopiero za kilka miesięcy. Główną tego przyczyną są problemy ze spełnieniem, ponoć ostrych, wymagań technicznych i biznesowych stawianych przez HP.

Hewlett-Packard Polska

tel. (22) 608 77 00

fax.(22) 608 76 00

www.hp.com.pl

APN Promise

tel. (22) 654 90 64

fax.(22) 826 40 15

www.promise.com.pl

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200