Grzechy pierworodne menedżerów

Obranie złych priorytetów strategicznych jest najpowszechniejszym błędem jaki popełniają przedstawiciele wyższej kadry zarządzającej w ciągu swoich pierwszych 100 dni działalności - stwierdza badanie Korn/Ferry, przeprowadzone wśród doradców rekrutujących na najwyższe stanowiska w firmach.

Według piątej edycji Executive Recruiter Index, przedstawionego przez Korn/Ferry International - firmę headhunterską specjalizującą się w poszukiwaniach kandydatów na prezesów i dyrektorów - aż 24% nowoprzyjętych bossów źle ustawia sobie priorytety strategiczne w ciągu pierwszych 100 dni urzędowania.

Inne błędy, na które zwracali uwagę ankietowani konsultanci rekrutujący na najwyższe biznesowe stanowiska to "gafy kulturowe" czy zgoła "polityczne samobójstwa" - (16%). Według 16% ankietowanych "nowi" potrzebują za dużo czasu na przystosowanie się, za to, zdaniem 14% rekrutujących, nie dość czasu poświęcają na bezpośrednie spotkania z podwładnymi. Rekrutujący uważają też często (11% wskazań), że nowoprzyjęci dają się wikłać w poboczne i mało ważne sprawy, natomiast nie mają odwagi podejmować ważnych decyzji personalnych (10%).

Zobacz również:

  • Zarządzanie informacją – nowe kierunki

Jak zauważają analitycy Korn/Ferry, pierwsze 100 dni na nowym wysokim stanowisku ma znaczenie kluczowe, taka sposobność naruszenia status quo się już nie powtórzy. Dlatego właśnie w tym czasie najlepsi nowi prezesi i dyrektorzy określają priorytety strategiczne swojej misji i plan działania, który pomoże im je osiągnąć.

W sondażu rekrutujący określili także jakie czynniki warunkują sukces nowego zarządzającego. Sukces ten bazuje ich zdaniem na:

umiejętnościach (44% odpowiedzi)

wartości i zachowaniu pasującym do organizacji (38%)

dobrze dobranym do sytuacji firmy zestawie umiejętności (9%)

doświadczeniu na stanowisku (2%)

doświadczeniu w branży (1%).

I wreszcie, aż jedna czwarta ankietowanych uważa, że najważniejszą rzeczą, jaką nowoprzybyły boss musi w ciągu pierwszych 100 dni uczynić aby odnieść sukces, to zebrać i zjednoczyć zespół.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200