Group FaceTime – z powodu wykrycia błędu, Apple zawiesza usługę

Apple wyłączył wspieraną przez smartfony iPhone i tablety iPod usługę Group FaceTime. Powód – w usłudze wykryto nietypowy, ale zagrażający bezpieczeństwu użytkowników błąd. Pozwala on użytkownikom usługi podsłuchiwać rozmowy innych osób, nie mając na to ich pozwolenia.

Błąd jest na tyle poważny, że usługa zostanie przywrócona dopiero wtedy, gdy Apple upora się z nim. Na pocieszenie – jeśli w ogóle w tym przypadku można użyć tego określenia – należy powiedzieć, że zagrożeni są tylko ci użytkownicy, których urządzenia pracują pod kontrolą systemu iOS 12.2 (oraz nowszych wersji tego oprogramowania).

W wydanym przez Apple oświadczeniu można przeczytać, “Wiemy już o tym zagrożeniu. Trwają prace nad likwidującą ten błąd poprawką, którą udostępnimy użytkownikom usługi jeszcze w tym tygodniu”.

Zobacz również:

  • Składane smartfony będą droższe, a zarazem tańsze
  • Apple ostrzega przed szpiegowskim oprogramowaniem działającym podobnie jak Pegasus
  • Sztuczna inteligencja od Apple wymagać może nowych procesorów

Ci użytkownicy, którzy są zaniepokojeni problemem, mogą wyłączyć usługę sami bezpośrednio na swoich urządzeniach. Wystarczy po kolei aktywować następujące opcje: Ustawienia systemu, FaceTime i Off. Jak dotąd nie stwierdzono, że na podobne niebezpieczeństwo narażeni są użytkownicy komputerów Mac.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200